Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Importens vara, eller icke vara.. det är frågan?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Härnösand
  • 2008-02-16 22:58

Om man kollar runt lite på nätet hittar man rätt snabbt länkar där det finns tillgängliga ipods i alla möjliga storlekar, 8gb, 16gb, 32gb.. vi kanske, ja i alla fall vissa av oss, kan enas om att det är pengarna i sjön att spendera dem på en 8gb..?

Cirkuspriset för en 16gb ligger idag i usa kring 2000 - 2300kr.. i US dvs..
här i Sverige kostar de väl fortfarande, mig veterligen, kring dryga 3000kr (?)

Med lite tull och frakt och så kan man ändå komma undan lite mer än 600kr..

Däremot när det gäller 8gb har jag märkt att det konstigt nog inte skiljer procentuellt lika mycket.. kanske för att de inte säljer lika bra som 16gb, vad vet jag?

32gb finns ju inte här ännu.. i US ligger de kring 3100 - 3500kr..
vill man vara först, eller i alla fall en av de första, kanske man ska blicka över atlanten?

Troligast är nog att priset hamnar kring 3700 - 4700kr när den anländer Sverige..
Den kan då ha sjunkit så mycket som ner till 2800kr i US.. frågan man då måste ställa sig, är det värt att köpa Svenskt? Jag kan ju spara ungefär 1700kr på en import.. låt gå då för att det är utan frakt +tull etc.. men det blir ändå en hygglig slant att spendera på nöjen över

Trots allt.. även jag börjar tycka att 16gb känns litet, ungefär som man vänjer sig vid en 42" plasma, och funderar på om man inte borde tagit en 50" istället!

//najkks

ps.. kanske någon har hört ryktas om tom. en 64gb?

Jag vet inte hur du tänker men.. Att köpa en produkt i Sverige som kostar drygt 2 000 kr mindre i USA kan man inte må bra av...
Efter mycket läsning förstår jag mig fortfarande inte på HUR apples produkter kan vara så dyra här i Sverige?..
Jag har fixat en iPod Touch 32gbfrån Toronto(Canada) för 3100kr.
Kan också fixa från Florida(USA)? Någon vet om det är billigare där?
Bor du i Stockholm? iisf kanske jag kan fixa 1 till.
Det är min kompis som bor där som skall hem i April... (Då lär det vara ännu billigare dessutom)

• Medlem
  • Härnösand
  • 2008-02-18 17:03

Sant.. helt rätt, de är bra mycket billigare där!
32gb går loss på strax under 4500kr här i Sv.. nu.. lite fööör dyrt än så länge!! hehe...

• Medlem
  • Härnösand
  • 2008-02-18 17:28

Man får en 32gb för ca. 490$ i US nu... kan ta tid att hitta, men det finns..
alltså, 490$ US = ca 3100kr!

1
Bevaka tråden