Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Reklamera telefon, någon som lyckats? Berätta hur!

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-18 00:31

Finderar på att dra till london o byta min trasiga lur, nån som vet om de amerikanska och brittiska iphonesen skiljer sig åt rent visuellt?

Alltå, skulle en i geniusbaren i london kunna se skillnad om jag gav honom en at&t telefon som skärmen slutat funka på?

Vet att några lyckats här, vad frågade de er?
Hade ni simkortet i?
Fick ni ge tillbaks hela kartongen med alla sladdar o allt oxå?

Nån som för övrigt haft med apples amerikanska iphonesupport att göra?

Tror aldrig att du får en ny produkt direkt över disk, den ska säkerligen först skickas in till Apple som kikar på den

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-18 08:16

nej, det trodde jag inte heller, tills jag läste om att det tydligen va så de gjorde i vissa fall, bla. folk med samma problem med skärmen som jag.
(halva slutat reagera på touch)

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-18 09:39
Ursprungligen av jpe:

nej, det trodde jag inte heller, tills jag läste om att det tydligen va så de gjorde i vissa fall, bla. folk med samma problem med skärmen som jag.
(halva slutat reagera på touch)

I USA gör dom det men eftersom Apple kan se på IMEI numret var du har köpt den kan dom vägra att reparera den. Om du ändå är i London kan du prova att gå till Apple Store och förösöka byta ut den.

//Rob

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-18 10:04
Ursprungligen av Robo-X:

I USA gör dom det men eftersom Apple kan se på IMEI numret var du har köpt den kan dom vägra att reparera den. Om du ändå är i London kan du prova att gå till Apple Store och förösöka byta ut den.

//Rob

De har väl världsgaranti? Inte ska man vara tvungen att resa tillbaka till inköpslandet.... en del flyttar ju faktiskt till ett annat land, och garanatin kan ju inte vara körd för det.
Däremot om du får en ny direkt, eller de vill titta på den först, det kan ju vara svårt att veta. Men det är ju bara att prova...

Det är väl garanti oavsett var man har köpt den? Om inte så vore det högst märklig i denna värld där folk reser överallt. Du borde till och med kunna lämna in den i Sverige, men det kanske inte fungerar så? I så fall hur fan gör folk när deras telefoner packar ihop på resan, åker hem och ställer sig i kö hos Apple? Väldigt 1900-tal det hela tycker jag.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-18 10:20

Det är ingen världsgaranti på iPhone. Apple har sagt att om du hackar telefonen så ryker garantin. Så att har du inte aktiverat din iPhone med O2 eller AT&T så vägrar dom att ta emot den. I USA har många kunnat byta ut sin trasiga iPhone i någon Apple Store om den nedre skärmen inte fungerar eller om man har bubblor på displayen. Då fungerar det men annars så blir man avvisad.

//Rob

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-18 10:25

Världsgaranti i de länder där den säljs tror jag nog det är. Lämna in den i Sverige funkar inte, men i t ex Tyskland, Frankrike etc, borde inte vara något problem.
Givetvis får man försöka återställa jailbreakingen (med t ex OneSIM) innan man lämnar in den....

Troligtvis vill de väl se ett kvitto och på kvittot lär det väl stå var den är köpt? Men Apple har väl, som ovan nämnts, världsgaranti på det mesta?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-02-18 16:55

Man kan använda touchskärmen redan innan man aktiverar den, och då känns det ju som man kan komma runt problemet med garanti, eftersom det inte på det yttre syns om man hackat den eller inte. Kör man en restore så borde ju i alla fall butiken ta emot den, om man hävdar att det är en DOA, har man då haft telefonen i 4 månader eller nåt får man väl dra nån vals om att man inte använt den tidigare för att man varit bunden till en annan operatör kanske. Vad vet jag. Hur många spår av en mjukvaruupplåsning som finns kvar efter att man kört en restore vet jag faktiskt inte.

Vad tror ni om den modellen? Såga den gärna, men då får ni berätta varför det inte är möjligt. Det jag skrivit är ju främst för de som lyckats få sina utbytta direkt i en butik, om det ens går.

/Herman

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-18 18:09

Har läst både att de inte ger garanti om man inte aktiverat abbet, och att de skiter i vilket och bara skickar ut telefoner direkt.
Har inte Apple tidigare anklagats för att vilja sopa problem under mattan genom att byta ut produkter på stående fot, utan frågor?

Apples produkter som är konstruerade för att drivas på batteri har "världsgaranti" övriga produkter har det inte.
"Världsgaranti" brukar betyda att om produkten säljs i ett visst land kan man få den servad där även om den inte är köpt där...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-18 20:27
Ursprungligen av hummel:

Apples produkter som är konstruerade för att drivas på batteri har "världsgaranti" övriga produkter har det inte.
"Världsgaranti" brukar betyda att om produkten säljs i ett visst land kan man få den servad där även om den inte är köpt där...

Lycka till att få en USA iPhone servad i Sverige.

//Rob

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-18 20:39
Ursprungligen av Robo-X:

Lycka till att få en USA iPhone servad i Sverige.

//Rob

Nej, inte i Sverige, men i de länder där den säljs, fn Tyskland, Frankrike och UK.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-18 22:29

ok, fick flicvännen som talar brittiska o ringa o reklamera den till iphone support i usa nyss.

De går med på att ta in o kolla på den trots att jag inte har aktiverat den (!)(Hävdade att den pajjade innan jag fått chansen), o antagligen ge mig en ny

- OM de inte ser att den varit jailbreakad och att bootloader är nedgraderat eller vad man nu gör...

VET NÅGON hur/om man sopar bort ALLA spår???
Har såklart kört restore, (upp till 113, den va 112 innan.) räcker det?

är liiiide nervig, för om de kommer på det så får jag betala dyr ups frakt + posten till usa o tillbaks förgäves... plus att jag inte får den lagad..

men jag resonerar som att om de sätter på den o inte kan ens slide to unock borde problemet vara uppenbart, o eftersom de känner till problemet, så byter de skärmen utan att undersöka vidare. Vad tror ni?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-18 22:38
Ursprungligen av jpe:

ok, fick flicvännen som talar brittiska o ringa o reklamera den till iphone support i usa nyss.

De går med på att ta in o kolla på den trots att jag inte har aktiverat den (!)(Hävdade att den pajjade innan jag fått chansen), o antagligen ge mig en ny

- OM de inte ser att den varit jailbreakad och att bootloader är nedgraderat eller vad man nu gör...

VET NÅGON hur/om man sopar bort ALLA spår???
Har såklart kört restore, (upp till 113, den va 112 innan.) räcker det?

är liiiide nervig, för om de kommer på det så får jag betala dyr ups frakt + posten till usa o tillbaks förgäves... plus att jag inte får den lagad..

men jag resonerar som att om de sätter på den o inte kan ens slide to unock borde problemet vara uppenbart, o eftersom de känner till problemet, så byter de skärmen utan att undersöka vidare. Vad tror ni?

Jag tror som dej, att de inte bryr sej så mycket....
Att sopa igen alla spår: kräver att den är jailbreakad, kör OneSIM, sedan Restore igen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-18 22:42
Ursprungligen av kenjon:

Jag tror som dej, att de inte bryr sej så mycket....
Att sopa igen alla spår: kräver att den är jailbreakad, kör OneSIM, sedan Restore igen.

One sim? har du länk... eller får jag googla..

har för mig att den endast funkar om man kört anysim... har jag det? vet inte, jag fixade så jag kunde använda nextsim på en 112a oob..?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-18 22:45
Ursprungligen av jpe:

One sim? har du länk... eller får jag googla..

har för mig att den endast funkar om man kört anysim... har jag det? vet inte, jag fixade så jag kunde använda nextsim på en 112a oob..?

Japp, helt rätt, körde du med *SIM behövs det förstås inte.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-18 22:40

..nån som läst om någon som fått den utbytt efter endast restore förresten??

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-18 22:51
Citat:

Japp, helt rätt, körde du med *SIM behövs det förstås inte.

...hmm, är lite förvirrad med all information om upplåsningar osv som har passerat min näthinna den senase tiden, kanske någon kan förtydliga vad jag gjort eg?

altså: 112oob som jag jailbreakat, och för att kunna ringa med *sim och även nedgraderat bootloader(?) .
Behövs onesim, eller räcker en restore?

  • Medlem
  • 2008-02-18 23:42
Ursprungligen av jpe:

...hmm, är lite förvirrad med all information om upplåsningar osv som har passerat min näthinna den senase tiden, kanske någon kan förtydliga vad jag gjort eg?

altså: 112oob som jag jailbreakat, och för att kunna ringa med *sim och även nedgraderat bootloader(?) .
Behövs onesim, eller räcker en restore?

Är du säker på att du nedgraderat din bootloader? Det har tills för ≈1 vecka sedan varit omöjligt utan att göra det via ett hårdvaruhack.
Och har du desutom haft *sim så har det väl inte funnits någon anledning till nedgradering av bootloadern.? Menar du möjligvis baseband som är nedgraderat?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-19 00:32
Ursprungligen av kato:

Är du säker på att du nedgraderat din bootloader? Det har tills för ≈1 vecka sedan varit omöjligt utan att göra det via ett hårdvaruhack.
Och har du desutom haft *sim så har det väl inte funnits någon anledning till nedgradering av bootloadern.? Menar du möjligvis baseband som är nedgraderat?

jo, förlåt, blandar ihop de två, jag menar baseband, inte bootloader!

Frågan kvarstår dock, raderas detta vid restore... eller syns det?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-19 07:54
Ursprungligen av jpe:

jo, förlåt, blandar ihop de två, jag menar baseband, inte bootloader!

Frågan kvarstår dock, raderas detta vid restore... eller syns det?

Det finns ett program i Installer, Baseband Downgrade.
Dvs, det görs inte automatiskt.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-02-19 00:08

Det tänkte jag också på, tror nästan apple skulle kunna se om du ha nedgraderat bootloadern.. men ZiPhone klarar ju jobbet, menar du verkligen inte baseband?

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2008-02-19 00:21

Jag har fått en ny iPhone från Apple i USA som utbyte av en iPhone som jag hackat och använt i Sverige fram tills den gick sönder.

Jag skickade den till en kompis i USA som gick med den till en Apple Store. Han hade inget kvitto eller annat värdebevis men Apple-killen kunde se vart den var köpt, om den var aktiverad med AT&T eller inte plus en massa andra saker bara genom att söka på serienumret eller IMEI-numret!

Tro inte du kan lura dom att din trasiga telefonen är något som den inte är.

Jag fick hur som helst en ny lur direkt över disk från Apple i USA.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-19 00:34
Ursprungligen av Rasmus:

Jag har fått en ny iPhone från Apple i USA som utbyte av en iPhone som jag hackat och använt i Sverige fram tills den gick sönder.

Jag skickade den till en kompis i USA som gick med den till en Apple Store. Han hade inget kvitto eller annat värdebevis men Apple-killen kunde se vart den var köpt, om den var aktiverad med AT&T eller inte plus en massa andra saker bara genom att söka på serienumret eller IMEI-numret!

Tro inte du kan lura dom att din trasiga telefonen är något som den inte är.

Jag fick hur som helst en ny lur direkt över disk från Apple i USA.

...nej, du har nog rätt, antagligen skulle dom åtminstonne slå in nummret på baksidan innan jag fick en ny över disk.. därför jag ska skicka till usa istället.

1
Bevaka tråden