Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Olästa SMS visas inte på ikonen i 1.1.3

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-19 17:45

Uppdaterade till 1.1.3 med ZiPhone 2.4b från en 1.1.1 (1.0.2 OTB)
Jag körde en restore. Sedan la jag manuellt in min sms.db och ändrade ägare till mobile:mobile.

Jag har stött på två problem.

1. När jag får ett nytt SMS och tar CLOSE i menyn som kommer upp försvinner den lilla cirkeln med antalet olästa SMS i. Trycker jag på HOME stannar den kvar.

2. Det laggar något fruktansvärt när jag scrollar i listan över SMS-kontakterna. Alltså de som jag haft en konversation med. Det laggar inte när jag scrollar inne i själva konversationen.

Är det fler än jag som har detta problemet? Det nämns kort här (utan lösning)

http://64.233.183.104/search?q=cache:5eMT0Jxptp4J:discussions.apple.com/thread.jspa%3FmessageID%3D6506964+1.1.3+not+showing+sms+unread&hl=en&ct=clnk&cd=6&client=safari

• Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-19 18:59

Problemet med att siffran försvinner är inte ett problem, utan beror på att Apple ändrat på hur det fungerar. Jag gillar det bättre, andra hatar det.

Hackar inte för mig när jag scrollar. Har för mig att det gjort det dock. Testa kasta bort alla SMS och börja om.

• Medlem
  • International user
  • 2008-02-19 22:05

Så ignore betyder att SMS:et ska markeras läst?
Det verkar ju väldigt dumt.

Ursprungligen av martin:

Så ignore betyder att SMS:et ska markeras läst?
Det verkar ju väldigt dumt.

Förut stod det ignore - nu står det stäng. Jag tycker det är bra, det gamla beteendet retade jag mig på, jag hade ju redan läst det, varför skulle det synas som oläst i springboard?

• Medlem
  • International user
  • 2008-02-20 11:10

Svantet: Du har rätt, vilken bra funktion!

1
Bevaka tråden