Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ändra bakgrundsfärg i operatörslogofältet

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nån som vet hur man ändrar bakgrundsfärg i operatörslogofältet på iphonen?
Jag har ändrat bakgrunden i springboard och lyckats ändra textstorleken på operatören så den inte scrollar längre men nu vill jag även ändra bakgrundsfärgen i logofältet.
Bifogar en bild för att förtydliga. Jag vill altså ha samma ljusblå färg däruppe som resten av bakgrunden!!

• Medlem
  • 2008-02-09 18:19

ingen aning! Men däremot var jag bara tvungen att anmärka på den fulaste organisationen/temat på en iPhone hittills! Ta det med en nypa salt, jag menar inte att vara elak tyckte det bara var väldigt, väldigt komiskt

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-02-09 18:26

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med hur man ändrar. Men däremot är jag bara tvungen att berätta om hur glad jag blir över bilden.

Vilken härlig ljusblå färg - känns ledighet, sommar och sol

Ursprungligen av Eva:

Vilken härlig ljusblå färg - känns ledighet, sommar och sol

Här har vi ett företag som lyckats med sin marknadsföring får man lungt säga! För det där ju nämligen fritidsresors logotyp. Får man fråga varför du vill gå runt med din iphone som en reklampelare på det där sättet?

• Medlem
  • 2008-02-19 18:49

Jag blir bara glad att någon inte är så pass Apple-fanatisk så allt måste vara snyggt och städat och väldigt kliniskt rent. Tycker det är kul att du gör en egen stil på det!

Ja, visst är färgen tjusig Och en smiley är väl komiskt eller hur OU812?!?

• Medlem
  • Höganäs
  • 2008-02-10 10:32

SSH:a dig in på din iPhone och navigera till System/Library/CoreServices/SpringBoard.app, väl där så finns en fil som heter FST_BG, den ändrar färgen väl inne på menyer på din menubar.. Vet tyvärr inte vilken fil som innehåller inställnngar för SpringBoards vanliga svarta. PS, du måste dekryptera PNG filen om du ska kunna redigera den.

Tackar Plizzo!! Det funkade utmärkt. Bara att ta in FST_BG i Photoshop eller liknande program och ändra till den färg man vill ha.. Det skulle som sagt vara intressant att veta vilken fil som ändrar den vanliga svarta färgen på SpringBoard så man slipper köra summerboard, det har nämligen orsakat en krash för mig..

Har just läst att fler som använt summerboard fått iphonen att bli instabil eller krasha (oavsett version). Det verkar som funktionen "Dim Wallpaper" kan ställa till en del problem! Ska nu prova att återinstallera smb utan att köra Dim Wallpaper och se vad som händer!

• Medlem
  • Höganäs
  • 2008-02-20 01:58

Jag är pedant med min iPhone, alla ikoner ska stämma samman och vara exakt samma pixelhöjd och bredd, vägrar summerboard etc och försöker göra det bästa av det, dåliga erfarenheter av både det och customize..

Jaha, då har jag provat smb utan "Dim Wallpaper" i några dagar... Kan konstatera att iphonen inte krashar längre men det är tydligt att den funkar sämre än utan smb. Det hackar och blir ganska slött och ibland är det nästan som om den "låser sig" tyvärr! Nån som klurat ut hur man byter bakgrund utan smb, customize eller liknande apps?!?

1
Bevaka tråden