Jag vet att frågan om programvara varit uppe tidigare. Har läst alla inlägg här. Trots det kan jag inte välja och har svårt att riktigt förstå skillnaden. Eftersom det finns mjukvara som inte kostar håller jag mig till dem. De tre jag hittat som tycks förespråkas nu är:
Förutsättningar
1. Bör vara "enkelt" att sätta upp, dvs det ska finnas en manual man kan följa.
Vi har tidigare haft ett forum på en server utan PHP och använt E-Blah (cgi-script). Det lyckades jag sätta upp, inkl ändra rättigheterna på filerna på servern
2. Det kommer att vara ett relativt litet medlemsantal. Till en början 15 personer och fullt utbyggt max 100 användare. De lär inte vara särskilt flitiga skribenter
3. Det ska gå att ladda upp bilder (jpg) och dokument (doc, pdf, xls) till inläggen. Det senare är viktigt.
4. Med tanke på det hackande en del håller på med så vill jag naturligtvis att det ska vara så säkert som möjligt
Bra, men INTE nödvändigt:
kalender, galleri, möjlighet att inte ge alla användare tillgång till alla diskussioner, PM, skicka e- post till deltagarna
Organisationen kommer att ha det på one.com (slå inte på mig - det är en tokig skotte som beställt det!) och där finns PHP5 och MySQL
Vad säger ni? Finns det någon ni skulle rekommendera utifrån mina önskemål?