Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Därför dröjer iPhone för Sverige

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-02-19 12:35
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-02-19 12:57

Jag brukar läsa hans blogginlägg ibland, och han har faktiskt mycket vettigt att säga, och så även i det här inlägget. Jag hakar dock upp mig lite på att han tror 3 är en aktuell aktör när en 3G-variant kommer, men det har jag svårt att tro med tanke på Tres egna musikbutik. iPhone är ju till stor del en MP3-spelare och iTunes är numera till och med inbyggt. Jag vet inte om 3 har samma musikbutik-upplägg i de andra länderna, men frågan är om de är villiga att slopa den, eller att Apple går med på att de ska samsas.

Bra tips i alla fall.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-19 12:59

Inget nytt.... och han säger ju inte att den inte kommer, utan bara att vi inte vet när, och det har ju varit problemet hela tiden.
Och skriva om *SIM nu.... Läser han inte på 99.se?

Ursprungligen av kenjon:

Inget nytt.... och han säger ju inte att den inte kommer, utan bara att vi inte vet när, och det har ju varit problemet hela tiden.

Precis. Så jag tog mig friheten att ändra rubriken, kvällstidningsrubriker hänvisas till andra forum

Folk som skriver iPhone som Iphone har inte mycket vettigt att säga

Tycker han har fått det om bakfoten. Är ju snarare Sveriges storlek och den lilla marknaden som gör att den inte kommer hit. Jag är dock övertygad att någon version av iPhonen kommer till Sverige förr eller senare. Vi är bara långt ner på listan.

Att ge 3 iPhonen är nog det dummaste Apple kan göra.

varför skulle inte 3 vara bra för iphonen? jag tror att dom skulle passa bra för iphonen. dom är 1+1 med ny teknik vilket jag också tycker att iphonen är.

Ursprungligen av generuss:

varför skulle inte 3 vara bra för iphonen?

Sök och du skall finna

• Medlem
  • Norrköping
  • 2008-02-19 18:46

Jag är nog en av få, men under de 3 år jag var kund hos Tre hade jag aldrig några större problem. Om det står mellan Tre och Telenor så hoppas jag definitivt på Tre, även om jag inte tror att det finns andra än Telenor som har chans på en 3G-modell.

Angående den allmänna uppfattningen om Tre (som uttryckts här i tråden) så förstår jag inte alls vad som är så dåligt. Jag har haft mer glapp i täckningen med telia (och iofs en hackad iphone) än vad jag hade med Tre på 3 år.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-20 11:39
Ursprungligen av ptba:

Jag är nog en av få, men under de 3 år jag var kund hos Tre hade jag aldrig några större problem. Om det står mellan Tre och Telenor så hoppas jag definitivt på Tre, även om jag inte tror att det finns andra än Telenor som har chans på en 3G-modell.

Angående den allmänna uppfattningen om Tre (som uttryckts här i tråden) så förstår jag inte alls vad som är så dåligt. Jag har haft mer glapp i täckningen med telia (och iofs en hackad iphone) än vad jag hade med Tre på 3 år.

Kan bero på var man bor, t ex stad-landet, eller tom i Norrland....

• Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-19 18:51

Tänk om ingen operatör är intresserad av Apples krav?

Sen är jag lite nyfiken på varför det spelar roll ens. Har vi inte varsin iPhone redan? Varför skaffar inte dom som inte har en? Den blir ju inte billigare om den släpps i Sverige.

Ursprungligen av wat:

Tänk om ingen operatör är intresserad av Apples krav?

Sen är jag lite nyfiken på varför det spelar roll ens. Har vi inte varsin iPhone redan? Varför skaffar inte dom som inte har en? Den blir ju inte billigare om den släpps i Sverige.

det är sant , men det känns ju lite bättre att få en från svensk butik med kvitto och riktig garanti osv. men sant , hellre den från USA .. mycket billigare . vad tror ni den kommer kosta i sverige ? runt 5-6 ?

Apple borde strunta i vilken operatör som sälja iPhone och sälja dem olåsta för 7000 sek istället. Visst, apple tjänar mindre då, men de har ju redan ofantligt mycket pengar så de borde sluta vara så j___a pengasjuka. Man börjar bli trött på detta!

Ursprungligen av granholm:

Apple borde strunta i vilken operatör som sälja iPhone och sälja dem olåsta för 7000 sek istället. Visst, apple tjänar mindre då, men de har ju redan ofantligt mycket pengar så de borde sluta vara så j___a pengasjuka. Man börjar bli trött på detta!

Apple säljer inte bara hårdvara. De vill ge konsumentent en bra sak som fungerar som det är tänkt. Med vilken skitoperatör som helst kan de inte garantera det.

• Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-02-20 01:42

Det där var väl kanske inte så smart sagt, klart apple vill maximera vinsten, det är ju inte välgörenhet dom sysslar med. Tråkigt men sant=)

• Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-20 19:03

Welcome to the business world.

• Medlem
  • Lund
  • 2008-02-20 19:37

Gör dem det så är de utkonkurrerade inom några år, ett företag måste alltid maximera vinsterna, hur mycket de tjänar avgör ju också hur mycket de har råd att produktutveckla. Men det finns åandrasidan många finansiella argument för att de bara borde sälja den rakt ut i Sverige, detta då produkten kanske är såpass urvattnad när den väl kommer att det inte är intressant längre.

1
Bevaka tråden