Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipod Touch där Safari låst sig

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vet inte om jag hamnat i rätt forum nu men min fråga är hur man gör om iPod Touch
låser sig. Det är Safari som inte fungerar. Det händer inget när jag trycker på skärmen. Det hände efter att jag varit på ett café som har The Cloud/betal-trådlöst bredband. Jag kollade om det gick att surfa (trots att jag inte hade något konto på the Cloud) men det gick inte. Prövade att klicka på ett nätverk utan lås men då låste det sig Safari. Allt annat fungerar inkl YouTube.
Vad 17:n ska jag göra ? KaRo

• Medlem
  • Torsby
  • 2008-02-20 19:09

Nästan rätt, du postade bara i en annan tråd, men nu har jag lagt din fråga i en egen.

• Medlem
  • International user
  • 2008-02-20 20:31

Vilket tillstånd e din ipod i? Dvs jailbreakad eller inte? 1.1.1 , 1.1.2 eller 1.1.3?

Fryser sig safari fortfarande efter att du stängt av/satt på din ipod?

Mer info, bitte!

Ursprungligen av KaRo:

Vet inte om jag hamnat i rätt forum nu men min fråga är hur man gör om iPod Touch
låser sig. Det är Safari som inte fungerar. Det händer inget när jag trycker på skärmen. Det hände efter att jag varit på ett café som har The Cloud/betal-trådlöst bredband. Jag kollade om det gick att surfa (trots att jag inte hade något konto på the Cloud) men det gick inte. Prövade att klicka på ett nätverk utan lås men då låste det sig Safari. Allt annat fungerar inkl YouTube.
Vad 17:n ska jag göra ? KaRo

KaRo

Nej, har inte trixat med min Touch och januari-software (Mail, Kartor osv fungerade bra). Ja, den låser sig hela tiden. Har prövat att stänga av och sätta på några ggr. men inget händer. När jag försöker och få upp en websida lägger den sig bara "ovanpå" de andra så nu är jag uppe i 7 sidor. Ingen icon reagerar på sidan tex så kan jag inte trycka på + eller bokmärketecknet. Står 1.1.3 (4A93) på den. Har 4.7 GB tillgängligt så jag har inte proppat i den för mycket. Allt annat fungerar på den tex YouTube.

• Medlem
  • International user
  • 2008-02-20 21:48

Låter nästan som du måste köra en återställning (Restore).:(

Lite trist att behöva lägga in all musik och sånt igen, men det kommer nog att lösa ditt problem!

KaRo

Ja, jag misstänkte nästan att det behövdes en återställning. Nu är bara frågan vilken återställning. Det finns 4 st; återställa alla inställningar, återställa tangentbordsordbok, återställ nätverksinställning och återställ hemskärmens layout. Vilken är det som gäller tror du ? Under den första (återställ alla inställningar) står det också "Radera allt innehåll och inställningar". Det skall väl inte behövas ? Har 2.700 bilder, 150 låtar och 3 videor men de finns ju på datorn resp iTunes så det är väl bara att ladda upp dom igen.
Är den försiktiga typen så saker brukar aldrig låsa sig för mig men nu har jag "snattat" på andras bredband och det straffar sig tydligen !

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-20 22:12
Ursprungligen av KaRo:

Ja, jag misstänkte nästan att det behövdes en återställning. Nu är bara frågan vilken återställning. Det finns 4 st; återställa alla inställningar, återställa tangentbordsordbok, återställ nätverksinställning och återställ hemskärmens layout. Vilken är det som gäller tror du ? Under den första (återställ alla inställningar) står det också "Radera allt innehåll och inställningar". Det skall väl inte behövas ? Har 2.700 bilder, 150 låtar och 3 videor men de finns ju på datorn resp iTunes så det är väl bara att ladda upp dom igen.
Är den försiktiga typen så saker brukar aldrig låsa sig för mig men nu har jag "snattat" på andras bredband och det straffar sig tydligen !

Jag tror han menade att Återställa den via iTunes....

KaRo

Oopps ! Ja, jag har hittat knappen Återställ till fabriksinställningarna i iTunes men då försvinner väl tex Softwareuppdateringarna (Mail, Anteckningar, Kartor osv) som jag betalade 155 kr för ? Och förstås alla bokmärken, Gmail-inställningarna, bilderna, musiken osv ? Shit också !

KaRo

Nu hände något när jag vände iPoden på längden ➪ för nu kan jag bläddra bland de 7 sidorna på Safari. Men fortfarande går det inte att ta bort sidorna när jag trycker på ☒ i hörnen. Undrar om det hände när jag kollade på Cell Phone Strobe LIght (apps som ger starkt ljus, som en lampa). Igår fungerade den dock när jag bokmärkte sidan (motorcyclelife.net). Nä, nu gissar jag bara. Nu fungerar ↵-pilen också men den uppdaterar ju bara sidan.

• Medlem
  • International user
  • 2008-02-21 00:09

Nää, Har du väl köpt January upgrade en gång så vet Apple om det, och efter du återställt via itunes så ere bara att logga in på itunes store och sen klicka på sync på podden så får du tillbaks dina apps!:D

Som sagt det enda som e lite trist e att behöva lägga tillbaks all musik och film.

Tips: Skapa en spellista i itunes med all musik som du vill ha på din touch och sen synka från den!:D

KaRo

Jag har gjort återställningen genom iTunes och faktum är att jag har fått tillbaka 100 % av hur den var innan ! Förstår inte hur detta har gått till eftersom den tömdes helt. Fick bara trycka på synk för musik och bilder, sedan var allt klart. Alla inställningar är kvar, alla bokmärken och tom lite som jag skrivit på Anteckningar. Januari-software var kvar och på rätt ställe.
Var totalimpad tidigare av Touch för allt man kan göra men nu tycker jag den är ett litet underverk ! Väntar bara på att den ska poppa upp och göra frukost åt mig också.

Tack för hjälpen, MaxxUS !

1
Bevaka tråden