Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone recovery mode

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Falun
  • 2008-02-20 23:06

Efter att uppdaterat till 1.1.3 så har telefonen låst sig trotts att jag följt alla anvisningar och den bootat om. Men sen när jag bota om den själv så låster den sig och itunes vill restora den. Vad ska jag göra? Vad händer ifall jag restorar den? Lägger den atomatiskt in senast fw? Samt kommer jag att få tillbaka alla kontakter och bilder i telefonen vid sync igen ifall jag restorar den?

Tacksam för alla svar

MVh

Kör du restore så försvinner alla dina kontakter och bilder. Det blir helt rensad.
Du kommer nog behöva göra en restore för att få igång den och sedan köra ziphone så skall den funka fint:D

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-21 00:02

fel. Gjorde du en sync innan du började låsa upp osv så kan du välja att göra en "restore from backup". Då blir din telefon precis som den var vid sista syncen, förutom all musik som fanns på den, det får du synca över igen. Itunes gör en backup av din iphone varje gång du syncar datorn. Därför kan du ALLTID återvända till hur din telefon var vid sista syncen så länge du inte grillar luren på något oreparerbart sätt.

Du kan även testa med nya ziphone 2.4. Han har en funktion där tror det var -N som försöker kicka luren ur restore mode. Kan vara värt ett försök först.
"ziphone -N: Exit Recovery Mode (normal boot)." Dessa måste köras via command prompten.

  • Medlem
  • Falun
  • 2008-02-21 00:31
Ursprungligen av Jedsler:

fel. Gjorde du en sync innan du började låsa upp osv så kan du välja att göra en "restore from backup". Då blir din telefon precis som den var vid sista syncen, förutom all musik som fanns på den, det får du synca över igen. Itunes gör en backup av din iphone varje gång du syncar datorn. Därför kan du ALLTID återvända till hur din telefon var vid sista syncen så länge du inte grillar luren på något oreparerbart sätt.

Du kan även testa med nya ziphone 2.4. Han har en funktion där tror det var -N som försöker kicka luren ur restore mode. Kan vara värt ett försök först.
"ziphone -N: Exit Recovery Mode (normal boot)." Dessa måste köras via command prompten.

Oj ja nu vart det mycket hehe. Har lanat i 3 dygn nu så man börjar ju blir trött. Visste att jag inte skulle ha börjat pilla med luren när man är så här trött
Hur väljer man "restore from backup" då? jag ser inget sådant alternativ jag kan endast välja "restore and update"(?)

Mvh /T

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-21 00:55

ehh. är det ett enda alternativ? eller har du 2 olika knappar? tryck i sånt fall på restore, låt den köra sin grej och ta bort allt osv. sen när den är klar så frågar den om du vill använda den som ny iphone eller om du vill restorea från backup.

Om det är ett enda alternativ så får du nog ta restore and update. Men du HAR väl syncat den någon gång på sistone?
sov lite! ingen bra hobby att pyssla me när man e trött.

  • Medlem
  • Falun
  • 2008-02-21 02:33

Jag syncar den varje dag då jag laddar den via datorn. Nu har jag iaf restorat iphonen men nu klagar itunes på att jag inte har rätt simkort, jag har bara mitt comviq kvar dvs jag har inte kortet som satt i från början. Hur ska jag göra?? Måste jag fixa ett sånt AT&T kort för att jag ska kunna restora den helt?

Edit: Det börjar hända grejer, nu har jag använt mig av ziphone och håller på att restora från en backup sen tidigare idag, så det börjar klarna tror jag. Tack för all hjälp.

Mvh /T

Senast redigerat 2008-02-21 05:15
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-21 07:11

För att komma ut ur recoverymode är det bara att koppla datorn till en mac och köra independence. Men du kanske har större problem än så?

  • Medlem
  • Falun
  • 2008-02-21 19:57

Hej det behövs inte göras För den funkar fint nu Tack för tippsen iaf.

Mvh /Tobbe

1
Bevaka tråden