Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iJailbreak eller grafisk ZiPhone?

Tråden skapades och har fått 58 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-21 14:47
Ursprungligen av applemagic:

Om man har en iPhone som var 1.0.2 när den var ny "september 2007" som nu är en 1.1.2, kan man då uppgradera i iTunes till 1.1.3 och sen använda Ziphone?:tveksam:

Eller funkar Ziphone endast till OOB 1.1.1er eller 1.1.2 er?

ZiPhone 2.4 fungerar med ALLA iPhone. Spelar ingen roll om det är 1.0 eller 1.1.3.

//Rob

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-02-21 14:48

Iphone 8GB på väg hit! Drog ner Ziphone 2.4 igår från bloggsidan bara för att utforska, men kan ju inte installera programmet. Vad är fel? Finns ju ingen .exe fil. Har windows XP SP2 som operativsystem.


Tacksam för svar O:-)

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-21 15:14
Ursprungligen av noxire:

Iphone 8GB på väg hit! Drog ner Ziphone 2.4 igår från bloggsidan bara för att utforska, men kan ju inte installera programmet. Vad är fel? Finns ju ingen .exe fil. Har windows XP SP2 som operativsystem.


Tacksam för svar O:-)

Läser du inte forumen?
Inlägg nr 12 på den här sidan förklarar det.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-21 15:37

Här är senaste ziphone versionen med GUI för både Mac och PC .

//Rob

Senast redigerat 2008-02-21 15:52
Ursprungligen av Robo-X:

Här är senaste ziphone versionen med GUI för båda Mac och PC .

//Rob

Grym länk Rob!!

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2008-02-20 22:05

Hejsan! bara en kort fråga. Har en OOB 1.1.2 från v:48. Den är jailbreakad och nu vill jag upp till 1.1.3 och tänkte köra Ziphone 2.4, men innan jag sätter igång. Kan jag köra Ziphone på telefonen (efter att uppgradera i itunes först till 1.1.3) och låta allt vara kvar på den? dvs programmen? Eller måste jag ta bort vissa saker?

// Jonas

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-20 22:08
Ursprungligen av Jompaas:

Hejsan! bara en kort fråga. Har en OOB 1.1.2 från v:48. Den är jailbreakad och nu vill jag upp till 1.1.3 och tänkte köra Ziphone 2.4, men innan jag sätter igång. Kan jag köra Ziphone på telefonen (efter att uppgradera i itunes först till 1.1.3) och låta allt vara kvar på den? dvs programmen? Eller måste jag ta bort vissa saker?

// Jonas

Du behöver inte ta bort något, men den kommer att vara helt ren sedan.
När du synka med iTunes senare, bör du ange den som en "ny" telefon med ett nytt namn, en del har haft problem när de har lagt tillbaka backupen (dock inte alla).

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-02-21 13:30

Jag har tydligen fått en 1.12-telefon även om jag köpte den här precis i dagarna, skall jag vara glad ej för att det blev det istället för 1.13?

Ursprungligen av wosk:

Jag har tydligen fått en 1.12-telefon även om jag köpte den här precis i dagarna, skall jag vara glad ej för att det blev det istället för 1.13?

Det spelar ingen roll längre. Du kan uppgradera till 1.1.3 i iTunes och sen låsa upp på nytt med Ziphone.

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-02-21 14:54

Det är ju fan att man inte har wlan hemma eller något olåst precis i krokarna, så man får väl väta med swephone tills imorrn T_T Men i övrigt är ju telefonen mindre än jag förväntade mig vilket var en glad överaskning.

fråga är då ska ja bara återställa iphonen o sen gå in på din länk o trycka på download ziphone??? e ny börjare har fåt hjälp tidigare av en vän som inte kan hjälpa mig ida.. tack på förhand

Undrar ungefär samma som "supastition" ska jag Uppgradera eller Återställa till 1.1.3 i iTunes innan man kör ZiPhone 2.4 GUI mac, framgår inte riktigt i Guiden nedan.

http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=675

Och sen efter det så håller man in Power/sleep + homeknappen sätter den i docken, klickar i Jailbreake, Activate och Unlock, samt att iTunes ej behöver eller ska stängas ned?:)

Verkar ju för enkelt för att det ska funka:D

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-02-21 16:50

En till fråga: Hur ser jag vilken version min iphone har innan jag låser upp den? Kan ju vara bra att veta om det är en 1.1.2 OOB eller 1.1.3?

EDIT: Om man klickar på "Do it all" i ziphone då nedgraderas inte bootloader va? Finns väl ingen anledning till nedgradering av bootloader på en 1.1.3 OOB om man bara har tänkt installera svenskt språk, ringsignalsfix e.t.c.?

Tacksam för svar

försöker nu att lada ner BSD Subsystem men ja får bara package download failed

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-02-21 17:34

Kör guiden för iJailbreak på ifun.se fast använd ZiPhone istället, funkar ypperligt.

ha fått det att fungera. va lättare än man tror det är bara att köra

Ursprungligen av supastition:

ha fått det att fungera. va lättare än man tror det är bara att köra

Jaha! va bra gjorde du som jag frågade i inlägg #41:)

japp jag återställde den till 113 på itunes o sen använde jag ziphone

stäng ner itunes innan du kör ziphone

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-21 18:23

Det sprids så mycke falsk information.

Man behöver inte...
starta iPhone i recovery mode
stänga ner iTunes
nedgradera till iTunes 4.5. iTunes 4.6 fungerar alldeles utmärkt.
nedgradera bootloadern. Bootloadern blir inte nedgraderat om man inte har kryssat i det i GUIn.

Enda man behöver är en iPhone uppkopplad till din dator och iTunes har hittat din iPhone och helst uppdaterat till 1.1.3 firmware.
Sen är det bara att starta Ziphone 2.4 och välj aktivate, jailbreak och unlock. Sen gör den allt åt er på 5 min.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Det sprids så mycke falsk information.

Man behöver inte...
starta iPhone i recovery mode
stänga ner iTunes
nedgradera till iTunes 4.5. iTunes 4.6 fungerar alldeles utmärkt.
nedgradera bootloadern. Bootloadern blir inte nedgraderat om man inte har kryssat i det i GUIn.

Enda man behöver är en iPhone uppkopplad till din dator och iTunes har hittat din iPhone och helst uppdaterat till 1.1.3 firmware.
Sen är det bara att starta Ziphone 2.4 och välj aktivate, jailbreak och unlock. Sen gör den allt åt er på 5 min.

//Rob

Men man måste väl uppgradera till 1.1.3 i iTunes först i alla fall?:) och sen man gjort det är det bara sätta den i docken då? På eller av, telefonen alltså.

Ser ju att man ska uppgradera nu när jag läst bättre

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-21 18:33
Ursprungligen av applemagic:

Men man måste väl uppgradera till 1.1.3 i iTunes först i alla fall?:) och sen man gjort det är det bara sätta den i docken då? På eller av, telefonen alltså.

Jag gjorde så här. Installerade 1.1.3 med iTunes och iPhone startade om. När det var klart startade jag ZiPhone 2.4 och valde aktivate, jailbreak och unlock. 5 min senare var allt klart.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Jag gjorde så här. Installerade 1.1.3 med iTunes och iPhone startade om. När det var klart startade jag ZiPhone 2.4 och valde aktivate, jailbreak och unlock. 5 min senare var allt klart.

//Rob

Tack Robo-X och även ptba jag gjorde likadant, och allt fungerar utom "locate me" i maps min var en 1.0.2 från början så jag borde ha BL 3.9, och då skall det väl fungera egentligen, nu är det ute på landsbygden jag sitter, ska testa när jag kommer till stan

Ursprungligen av supastition:

stäng ner itunes innan du kör ziphone

Nej, det är desinformation. iTunes ska vara igång.

jaha, men påverkar det nåt om jag har stängt av itunes

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-21 18:53
Ursprungligen av supastition:

jaha, men påverkar det nåt om jag har stängt av itunes

Nej. Men det är inte nödvändigt att stänga av den.

//Rob

ok bra att veta, tack för alla snabba svar

"Locate me" fungerade för mig i Berlin, rätt gata, med T-Mobile och gav mig rätt stad i Delft, Holland med KPN-NL, men gav inget svar 20 km norr om Stockholm med Comviq.

1.1.3/iJailbreak 0.5.3

Den enda malören som jag märkt efter Ziphone-upplåsningen är att Safari inte längre accepterar eller läser cookies korrekt, dvs Safari minns inte mina login på olika sajter som jag sparat. Det lär finnas en lösning på det via ssh och rättigheter på någon mapp. Ska söka mer information om det.

Bevaka tråden