Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med ljud ut i Vista 64 bit på Mac Pro

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Har installerat 64-bitars versionen av Windows Vista Business Edition (fullt laglig!) på min Mac Pro, via Bootcamp. Det hela har fungerat bra. Har själv laddat ner och installerat 64 bitars-drivrutiner för grafik- (Nvidia Geforce 8800 GT), och ljudkort (Realtek), därmed har jag inte använt de drivrutiner som finns med i Bootcamp. Men, har problem med (analoga) ljudet att gå ut via line out-jacket på baksidan. Ljudet kommer endast ut ur den interna högtalaren ur datorn. Har gått igenom alla möjliga inställningar för ljud i Vista utan resultat. Har lyckats kringgå problemet sålänge genom att koppla ljudsladden till hörlursuttaget på framsidan av datorn... Har googlat runt lite men inte hittat nån lösning. Tacksam för input. Ska försöka testa med andra drivrutiner...

Tack på förhand.

...Kan förresten tillägga att ljudet och ljudkortet fungerar bra i Leopard.

• Medlem
  • Jönköping
  • 2008-02-21 23:58

Kan informera om att det finns 64-Bitars drivrutiner för bootcamp. Än så länge finns dom bara officiellt på Nya MacPro´s Leopard skiva. Men går fin fint att ladda ner från torrent sidor. Kan inte se att det är olagligt att ladda ner drivrutiner till sin dator

Funkar kanon på iMac! Hade problem med ljudet innan jag installerade 64bitars bootcamp.

http://www.99.se/nyhetstips-mac/234800-boot-camp-drivrutiner-till-vista-finns-nu-f-r-64-bit.html

//Csoft

Ok, såg inget, men kan ha missat det.

Har inte sagt att det e olagligt att ladda ner drivrutiner. Sa bara att min version av Vista, själva OS:et är fullt laglig, inte nån crackad version alltså.

Kan tillägga att ljudet nu fungerar som det ska. Under samma dag jag upptäckte felet körde jag automatiska uppdateringar, som installerade ca 45 uppdateringar. När jag nästa dag bootade up Vista dyker två dialogrutor upp och frågar om jag vill köra RAVCpl64.exe och SkyTel.exe, vilket jag accepterar då de hör till Realtek-drivern, och sen dess fungerar det.

• Medlem
  • Jönköping
  • 2008-02-22 20:27

Nej med olagligt menade jag att en del skriker rätt ut när man nämner torrent Kul att det fungerar men som sagt vill du ha hela bootcamp paketet med volymfunktioner och det så finns det här:

http://thepiratebay.org/tor/3991487/Apple_BootCamp_2.0_Drivers_(including_new_64bit-drivers)

1
Bevaka tråden