Ja, nu är det den tiden på året då jag funderar på att helt skippa PC och även gå över till Mac för mer grafiktunga saker. Jag har en Imac (och en Macbook pro som är till salu ) och en PC modell grymmare, optimerad för spel och liknande,
Mac Pro är en grym burk, men med 8800 GTX och Ultra på väg ut (bara nån, några månader kvar) och dessa redan omsprungna av Radeon 3870X2 så känner jag att jag inte vill lita på ett klenare 8800 GT i Windows (man vill ju maxa Crysis på 24 tummare, och gärna morgondagens nyheter också ). När min mac pro hinner anlända om någon månad är 9XXX serien troligen på väg av bandet och det är inte kul att börja steget efter, speciellt när det bara är ett förra generationens mellankort som är valbart. För OS X bruk är det naturligtvis helt onödigt med mer än ett 8800 GT, men nu är det games för windows vi pratar om...
Då uppstår en nygammal fråga, kan ett Radeon 3870X2 samsas med standardkortet? Jag utgår från att det är omöjligt att använda 3870X2 i OS X. Någon som fått sin och prövat med någon kombination av PC- och Mackort i o bootat ännu, eller har ni inte hunniit få hem dem? Lite trist att sitta med en Mac Pro som inte kan köra OS X så jag är tacksam för all hjälp, länktips, tester etc