Jag är på jakt efter ett program (som helst ska funka under Vista x64) som kan batch-klippa ljudfiler. Wavelab 5 vet jag kunde det, men det känns inte värt pengarna att inhandla Wavelab 6 för att bara komma åt den funktionen (som jag inte ens är säker på att den finns kvar).
För att närmare precisera min önskan och tanke på funktionalitet så skulle jag vilja kunna klippa upp en, eller flera, ljudfiler utan att behöva klicka så mycket. Säg att jag har samplat av en av mina synthar där en ton spelas varje sekund. Då vill jag att programmet styckar upp ljudfilen i sekund-delar, tar bort svansen som eventuellt blir och fade:ar de sista 50ms och sparar filen enligt en lista med namn som jag matat in i en förutbestämd katalog.
Som sagt. Jag vet att det går att göra i Wavelab 5, men Wavelab 5 kan man inte köpa idag och det lär dessutom ställa till dubbel-trubbel i ett nytt operativsystem. Wavelab 6 lär kosta för mycket, men hur är det med Sound Forge, Audacity och resten? Audacity är ju dessutom gratis, men kan det göra det jag vill? Detta är dessutom inte något som jag gör varje dag, så jag ställer inte jättehöga krav.