[quote]quote:Skapades ursprungligen av: Schuckert:
[quote]quote:Skapades ursprungligen av: Le:
[QUOTE]Ja nu hittade jag till slut uppgift på att PC133 minnen också kan köras ´i PC100´. Annars har jag letat efter rena 512 MB PC100 men inte funnit några.[/quote]KAN är precis rätt ord, men BÖR INTE gäller här om du skall få bäst sprutt i datorn!
Vi har haft en del problem med kunder som har köpt PC133-minnen till sina PC100-macar och vill ha service. När vi har satt i PC100-minnen i datorn igen fungerar den felfritt. I med ett nytt PC133 och datorn beter sig konstigt igen. Samma fabrikat på våra minnen.
Dessutom har vi mätt upp en 3-5% hastighetsskillnad till PC100-minnenas fördel i en PC100-mac. Skall se om jag kan leta fram datat och få in det här.
Som sagt, det fungerar rent tekniskt, men jag rekommenderar det inte.
Det går att köra en bil som skall ha blyfri 95 med blyfri 98 också, men jag skulle ändå inte göra det.
[/quote]mycket konstigt, jag har aldrig upplevt några problem med PC133 SDRAM i nån av mina Mac:ar, har testat i en Beige G3/233 å en 300:a, funkade finfint i en iMac DV/400 och även i min blådåre.
PC133 RAM ska ju vara bakåtkompatibla, det vill säga kunna köras i en lägre hastighet. Jämnförelsen med bensin i en bil känns lite långsökt.
Men men, ska inte gnälla så mycket.