Hej vänner!
Jag kör med Telias 99:- "ring för allt" + 199:- fastpris-datapaket. Funkar hur fint som helst till att småsurfa lite med, men man får räkna med att vänta lite grann på vissa sidor som är rätt tunga. Men hellre det än att inte kunna surfa alls!
Men 40kbit som nån nämnt ovan är för lite, när jag testat så har det hamnat på allt mellan 120-200kbit/sekund. Vilket då om man räknar lite snabbt är 15-25kbyte/sekund som är typ 4-5 ggr snabbare än vad jag kom upp i med 56.6 modem förr i tiden. Helt ok!
Men det drar rätt mycket ström ändå tycker jag, det är nog surfning via Edge som drar mest, särskilt om man kombinerar det med Youtube. Där verkar det för övrigt som att den känner av att det är Edge och vilken hastighet man har, för den skalar ner kvalitén avsevärt bara för att korta ner laddtiderna verkar det som. Jag hade hellre väntat lite till för att få bättre kvalitét, för som det är nu så är det ibland inte sebart tycker jag.
Men hemma med WiFi sitter jag hellre med YouTube på iPhonen än vid datorn, där äger det!
Lite OT där men det var nån som frågade så då svarade jag!
Ha det!