Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telefonen(1.1.3) dog (brickad?) av installer

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Igår skulle jag uppdatera "BSD", "svenska nummer" samt ytterligare en uppdatering, när jag tryckte uppdatera hängde sig allt, det enda som visas nu när jag försöker starta är att jag måste koppla upp mig till iTunes.

Det är en 1.1.2 OTB med StealthSIM uppdaterad med dev hack till 1.1.3. Hur bär jag mig åt nu, går det att börja om från början som jag gjorde när jag jailbreakade 1.1.2???

Den är i recovery mode. Softupdaten är buggig. Uppdatera till 1.1.3 genom itunes och kör ziphone för en full unlock.

För att få ur den ur recovery mode använd senaste independence, ska fixa biffen. Windows programmet hetere ibrick eller ngt.

Jag testade iBricker igår, startar det och trycker boot, skärmen blir röd precis som den skall men sen efter att den har vart röd ett tag så är jag tilbaka på ruta ett, den är återigen i recovery mode, kör man iBricker igen så bootar den om men ingen förändring.

svenska nummer uppdat - nej tack!

Samma här, min 1.1.2 OOB iClarified/installer softunlock, fick problem efter svenska- nummer-uppdatering (hängde sig under refresh om jag minns rätt) nu är vi tillbaka på banan, men stissigt där ett tag...

  • Medlem
  • 2008-02-14 10:48

man ska inte använda independence eller ibrickr. Återställ den itunes så att du få en 1.1.3. Sätt den sedan i recovery mode och kör ziphone

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-14 11:29

gör som JGG säger. Pensionera era *sim. Varför strula med det när man kan få en fullt fungerande soft update?

Kör naturligtvis en softupplåst fön, duuh;) . Svenska Nummer Buggar.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-14 18:39

jag vill bli av med svenska nummer, men går ju inte att välja uninstall i installer. bara reinstall. Eller finns det något särskilt sätt att avinstallera det? Har bara haft jailbreak i 1 dag =D

Löste mitt problem genom att manuellt ändra number templates filen, men vill fortfarande bli av med svenska nummer

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-02-22 16:27

Har också problem med att jag inte kan välja uninstall på svenska nummer. Nån som vet hur man gör?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-22 18:57
Ursprungligen av yekko:

Har också problem med att jag inte kan välja uninstall på svenska nummer. Nån som vet hur man gör?

Hade du dem installerad innan 1.1.3, och gjorde en Update istället för restore i iTunes till 1.1.3?
Om du installerar dem igen ska den skriva över filerna, och dyka upp under Uninstall....

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-02-22 22:41
Ursprungligen av kenjon:

Hade du dem installerad innan 1.1.3, och gjorde en Update istället för restore i iTunes till 1.1.3?
Om du installerar dem igen ska den skriva över filerna, och dyka upp under Uninstall....

Nej jag gjorde restore i itunes och körde ziphone sen. Hade inte ens svenska nummer tidigare. Den ligger ju under uninstall och installera om verkar inte gå om man inte trycker på reinstall vilket inte hjälper nåt...

1
Bevaka tråden