Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur många mb/gb surfar ni upp på en månad

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter att ha undersökt lite hur fort surfet på iphonen går på gprs via tele2 så beslöt jag mig för att stanna på tele2/comviq för tillfället. Det var inte så tokigt faktiskt, har ju inte provat hur stor skillnad det är mot edge dock. De har tre prismodeller för gprs-surf

1) 15 kr/mb
2) 39 kr/månad (max 1 gb totalt)
3) 99kr/månad (fria gb)

Jag beställde 39kr-varianten. Men sen kom jag på att det kan vara intressant att kolla hur många gb folk kommer upp i. Jag tänker mig att jag nog t ex inte kollar youtube om jag inte har ett wifi, kanske kommer jag vara moderat på mailkollandet också*. jag kommer ju inte surfa helt hejdlöst men så fort det behövs (kolla busstider, kolla kartan, eniro nummerupplysning, kanske nån facebook-koll, lite wiki etc)

Men alltså, hur många mb/gb brukar ni komma upp i (ni som har haft iphonen lite längre).

*finns det för övrigt nåt sätt att få den att inte ladda ner mail-bilagor (och ev hämta dem senare?)

• Medlem
  • Norrköping
  • 2008-02-22 12:53

Jag har kommit upp i 90Mb/månad de senaste månaderna. Då har jag WLAN i stort sett överallt utom på tåget osv. Jag har iPhone tillsammans med Telia och EDGE. Jag skulle lätt klara mig på en 1GB-gräns, men tyvärr har inte telia den abonnemangsformen.

/Herman

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-23 11:32

Jag skulle säga att du har gjort helt rätt som tog 1-gigabytespaketet. Har själv samma variant och kommer kanske upp i ett par hundra megabyte per månad maximalt.

Eftersom iPhonen inte har 3G och den inte går att använda som modem blir det aldrig några datatunga grejer du gör. YouTube över annat än Wi-Fi är det t.ex. bara att glömma enligt min erfarenhet, det är olidligt.

Hade tidigare en Nokia N73:a som jag använde väldigt flitigt, förutom vanlig webbsurfning bl.a. till strömmade grejer och mycket Flickr-uppladdningar. Dessutom använde jag den som modem till laptopen då och då. Inte ens då var jag nog uppe i mer än 300-400 MB.

• Medlem
  • Ljungby
  • 2008-02-23 12:26

Bara en upplysning, från och med idag så är Tele2's abonnemang för 99kr begränsat till 5GB, passerar du den gränsen får du visserligen surfa vidare men bara med GPRS.

Ursprungligen av Priest:

Bara en upplysning, från och med idag så är Tele2's abonnemang för 99kr begränsat till 5GB, passerar du den gränsen får du visserligen surfa vidare men bara med GPRS.

På iphone på tele2 är ju inte det nån skillnad dock eftersom det är gprs hela tiden (väl?)

• Medlem
  • Ljungby
  • 2008-02-23 15:07
Ursprungligen av lasson:

På iphone på tele2 är ju inte det nån skillnad dock eftersom det är gprs hela tiden (väl?)

Förstås helt sant

1
Bevaka tråden