Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gömma ikoner på springboardet

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-02-06 22:40

Tyckte jag såg ett program i installer där man skulle kunna gömma ikoner från springboardet så man inte behöver fylla det, nu kommer jag ju inte ihåg vad det hette och har inte hittat det heller, så jag vänder mig till er.

Det hade varit fett om man bara kunde lägga in alla i det programmet, och sedan starta dem genom det ifall så var fallet.

Det går att göra i customize eller? Har aldrig kört det, så frågar er, funkar det på 1.1.3 nu också? Är det mycket som behöver meckas?

  • Medlem
  • 2008-02-07 08:13

Jag söker också ett program som gör det möjligt att dölja ikoner. Jag har provat customize på 1.1.3 och får det inte att funka

  • Medlem
  • Sverige
  • 2008-02-10 17:38

Lite offtopic, men ändå inte. Jag märkte att ikonen "kalkylator" försvunnit. Hur får jag tillbaka den? Har varken haft customize inne eller summerboard.
Jag testade att sätta dit customize och kollade ifall man kunde "o-dölja" ikonen, men den var fanns inte där.

Senast redigerat 2008-02-10 17:58
  • Medlem
  • Sverige
  • 2008-02-10 20:19

Jo, såhär var det ju! Jag installerade någonting i stil med "organizer" som gör att man kan skapa mappar! Jag satte calculator och några andra program i en mapp. Sen kom jag på att det programmet verkade onödigt, så jag gick in i mappen och tog bort "appsen" från mappen och sen avinstallerade "organizer". Det var efter det som calc försvann.
Kommer kalkylatorn tillbaka om jag lägger in det programmet igen tro?
Fast jag vet inte om jag vågar.

  • Medlem
  • Vellinge
  • 2008-02-23 13:21

Poof döljer ikoner

1
Bevaka tråden