Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iNdependence - activate trubbel

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-02-24 19:43

hej,

sitter på hotellrummet i new york med en ny fin 16gigs iphone och försöker aktivera den med iNdependence. Klickar på Activate Phone och programmet säger "Downloading firmware file". sen strandar allt och det står "Couldn't download firmware file".

nån som har nån ide? eller finns det bra alternativ till iNdependence? har inget emot att ssh'a, etc...

hej

/peder

• Medlem
  • International user
  • 2008-02-24 21:23

underbart att man kan lyckas missa ziphone. du kan glömma att använda independance. Det är för typ 1.02 OOB telefoner tror jag. www.ziphone.org
gör allt för dig på ca 5 minuter. sök på forumet för mer info. skapa inte någon ny tråd typ "hur gör jag med ziphone?????!!?!?!" då kommer du få rätt mycket skit från rätt mycket folk.

• Medlem
  • Värmdö
  • 2008-02-24 21:32

tack och bock. det tog 5 minuter och nu funkar allt. magin.

• Medlem
  • International user
  • 2008-02-24 21:39

Grattis till din nya iPhone.

Independence 1.4.1b3 har i och för sig ziphone inbggt så det ska teoretiskt gå att låsa upp med nya indepence men det är inget jag har provat på eller ens skulle rekommendera.

//Rob

visst är det gött i USA? gömfört med sverige ? är vädret gött eller ?

grattis till IPhonen !

• Medlem
  • International user
  • 2008-02-24 23:09

beror nog lite på vart man är i usa ....

han frågade nog inte generellt hur vädret var i USA utan där killen befinner sig.

så, är vädret bra då?

en noob fråga , jag har aldrig fattat vad iNdependence är ? upplåsning ?

• Medlem
  • International user
  • 2008-02-25 15:55
Ursprungligen av doggenikke:

en noob fråga , jag har aldrig fattat vad iNdependence är ? upplåsning ?

Independence är ett program för att jailbreaka en 1.0.2 iphone. Kan göra andra saker men huvudsaken är att jailbreaka en 1.0.2 iphone. Har inte uppdaterats på flera månader men har nu kommit ut med en ny beta som har ziphone jailbreaken inbyggt. Jag skulle nog använda ziphone istället. Är enklare och fungerar bättre än independence.

//Rob

1
Bevaka tråden