Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tappade samtal

Tråden skapades och har fått 615 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-24 00:03

återställning i itunes till 1.1.3 sen ziphone och tappar inga samtar, enda problemet är att det är upptaget ibland när man ringer -.-

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-24 01:59
Ursprungligen av ekaan:

återställning i itunes till 1.1.3 sen ziphone och tappar inga samtar, enda problemet är att det är upptaget ibland när man ringer -.-

De' va' träligt.... bara att vänta på nästa version av ZiPhone då

Det här var mycket intressant läsning (sista inlägget)
http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=6662332

Tejp funkade

Efter flera dagars "katastrof" med tappade samtal gjorde jag som några andra kloka personer rekommenderat. Lite tejp på baksidan av sim-kortet och så,
voilà!

Inte ett tappat samtal på två dagar!

Henrik

Jag har inte haft ett tappat samtal på flera veckor nu! Det enda jag gjort ungefär när det började fungera var att jag gick till Info på Itunes. Längst ner på den sidan gick jag till Avancerat och fyllde i Ersätt informationen på denna Iphone: Kalendrar och Kontakter och synkroniserade! Det kan vara en tillfällighet men värt att pröva!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-02-27 21:57

Tappar ALLA iPhones samtal?

Hej!

Ja, jag har sökt och visst har jag hittat några topics gällande ämnet, men detta är inte riktigt samma sak. I andra topics undras det hur man kan lösa problemet med "tappade samtal", men jag undrar om ALLA telefoner har detta problem, eller om det endast är ett visst nät (läst mycket om Telia)?

nu1mlock

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-02-27 22:02

Jag har telia och aldrig tappat ett samtal. Antaligen StealthSim, Kingsim osv som gör att det händer... Min är upplåst och funkar finfint. Så om du har en med *sim, lås upp den istället!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-02-27 22:05
Ursprungligen av wckd:

Jag har telia och aldrig tappat ett samtal. Antaligen StealthSim, Kingsim osv som gör att det händer... Min är upplåst och funkar finfint. Så om du har en med *sim, lås upp den istället!

Jag får min beställda iPhone imorgon, så jag har inga planer på att använda något *sim. Det är ZiPhone som gäller hela vägen.

nu1mlock

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-02-27 23:09

Kör oxå en mjukvaruupplåst 1.1.2 OOB med Telia och har inte tappat nåt samtal än vad jag vet iaf.

Har aldrig tappat samtal, förutom vid dålig täckning. Har Tele2.

/M

  • Medlem
  • Haninge
  • 2008-02-27 23:22

Händer då och då att jag tappar samtal, men jag tror det har varit pga. av dålig täckning. Tyckte det var vanligare när jag körde 1.0.2. Efter 1.1.1 har det inte alls varit lika vanligt.

Har inte heller tappat ett enda samtal (ziphone upplåst med telia)

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-02-27 23:30

Det låter bra. Jag blev lite orolig nyss, då jag får telefonen imorgon, och så visar det sig att alla telefoner tappar tonvis med samtal - inte roligt. Vad skönt att så inte är fallet.

nu1mlock

  • Medlem
  • 2008-02-28 00:07

Jag har tappat ett samtal sen i oktober. Känns rimligt.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2008-02-28 08:39

Kör 1.1.1, Telia och har aldrig tappat något samtal...

Helt sjukt hur ni inte tappar! Jag tappar kanske var 5e, eller 10nde minut ett samtal. Riktigt roligt faktiskt! Skiten klarar inte det den som mest skall klara- Att prata med!
Har Halebop med 1.1.3 ZiPhone.

Jag har aldrig missat något samtal (vad jag vet förstås), har haft den ett halvår. Mjukvaruupplåst, kör 1.1.3 och Telia.

Ursprungligen av akerstrom:

Jag har aldrig missat något samtal. Mjukvaruupplåst, kör 1.1.3 och Telia.

Samma sak för mig. Jag har inte tappat ett samtal än.

Inga problem här heller, har kört 1 månad med 1.1.2->1.1.1->1.1.2 utan ett enda tappat samtal...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-28 09:48

Jag har en 8GB 1.1.1 -> 1.1.3 mjukvaruupplåst, en 16 GB 1.1.1 ZiPhoneupplåst. Båda tappar samtal om man pratar längre än 5-10 minuter. Telia.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-02-28 09:48

Jag har 1.0.2 OTB med 1.1.3 och Tele2. Tror att jag tappade samtal ibland med 1.0.2 eller 1.1.1, men nu tappar jag aldrig samtal.

När min polare bytte till en iPhone tyckte jag att samtalet tappades oftare. Jag tror det beror nog mer på att operatörer som Tele2 satsar kanske mer på 3G täckning än GSM. Om man har en 3G telefon så får man ju bättre täckning idag då den kan använda båda näten.

Rent allmännt. Lås er mobiltelefon till 2g/gsm nätet. Då får ni betydligt mindre med brytningar. / Midmus

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-28 13:10
Ursprungligen av Midmus:

Rent allmännt. Lås er mobiltelefon till 2g/gsm nätet. Då får ni betydligt mindre med brytningar. / Midmus

Om inte allt jag läst om iPhone är helt galet, så kan man inte låsa den till GSM då det faktiskt inte finns något annat system den fungerar på.

Jag har inte haft ett brutet samtal hittils. Kör Telia och 1.1.2 -> 1.1.3. Nu pratar jag inte så mycket och inte så länge i telefonen, men några gånger har jag nog talat längre än 10 minuter.

Ursprungligen av wat:

Om inte allt jag läst om iPhone är helt galet, så kan man inte låsa den till GSM då det faktiskt inte finns något annat system den fungerar på.

Jag har inte haft ett brutet samtal hittils. Kör Telia och 1.1.2 -> 1.1.3. Nu pratar jag inte så mycket och inte så länge i telefonen, men några gånger har jag nog talat längre än 10 minuter.

Nä jag gav informationen rent allmännt. Har du problem med brytningar i mobilvärlden så lås till gsm/2g. Det brukar hjälpa. / Midmus

Många i USA har problem med tappade samtal och det är med icke hackade telefoner.
Apple byter ut dem rakt av men inte blir det bättre.

Jag är ganska säker på att det beror på mjukvaran i iphone behöver justeras mera för att passa näten. Förr eller senare kommer apple att släppa någon skum uppdatering som ger 'bättre prestanda' men som fixar problemen. De är mästare på att hålla tyst om problemen och sedan rätta till dem bakom ryggen.

jag kör halebop på en 1.1.1 och har aldrig haft några problem, max 3 tappade sen jag fick den men det beror nog knappast på telefonen. jag har vid många tillfällen pratat över en timme i luren utan problem.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-28 17:30

Vad är rapporterna om 1.1.4? Jag har läst att mottagningen blir mycket bättre. Nån som sett om det hjälper även mot tappade samtal?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-28 23:09

Har aldrig tappat ett samtal. Hade först en mjukvaruupplåst 1.1.1:a i ett par månader, därefter en 1.1.2:a med Stealth SIM som jag nu har uppgraderat till 1.1.3 och hackat med ZiPhone.

Har hela tiden kört Tele2.

Däremot hade jag under några dagar problem med att jag fick missade samtal på grund av att telefonen varken ringde eller vibrerade, men det verkade lösa sig efter att jag stängde av telefonen och slog på den igen. Kan ha haft med Stealth SIM och/eller Tele2 att göra.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-02-29 01:13

Har en 1.1.2 OOB uppgraderad med Ziphone till 1.1.3, har aldrig tappat några samtal. Tele2/Comviq

Bevaka tråden