Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iChat i iPhone

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan, har testat MobileChat i 1.1.3 men den verkar inte koppla upp sig till någon chat. Och jag har inte hittat någon annan app som fungerar, förutom webbapplikationer som JiveTalk med flera. Någon som har något tips?

Det finns ju Apollo men det är heller inte så bra, faktiskt ganska dåligt. Båda är rätt dåliga och Apollo säger att dom inte tänker uppdatera den nå mer innan SDK'n är ute. och sist dom uppdaterade den var ett bra tag sen.

Idag så är JiveTalk den bästa MSNklienten till iPhonen. Det är rätt synd dock när dom kunde ha gjort det så mycket bättre.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-02-25 15:31

Provade meebo.com och det fungerade fint. Bara skapa en genväg på skrivbordet. Apollo med MSN har jag inte fått att fungera.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-25 15:56
Ursprungligen av EJ:

Provade meebo.com och det fungerade fint. Bara skapa en genväg på skrivbordet. Apollo med MSN har jag inte fått att fungera.

Apollo fungerar inte heller med 1.1.3. Har inte uppdaterats på flera månader.

//Rob

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-02-25 16:13

Apollo fungerar med 1.1.3, men det är en bugg så det finns inga servrar.

Gör detta:

1. SSH.a in i din iPhone och ladda ner filen hosts i /etc/
2. Öppna hosts med en simpel textediterare, inte word!
3. Lägg till följande text:
64.12.161.185 login.oscar.aol.com
65.54.179.216 nexus.passport.com
65.54.183.203 login.live.com
65.54.239.20 messenger.hotmail.com
65.54.239.21 gateway.messenger.hotmail.com
65.54.179.193 loginnet.passport.com

under localehost.

Nu ska det funka efter du lagt in filen igen på din iPhone. Gör detta på egen risk, ändra inte permissions, jag kraschade min telefon när jag gjorde det..'

EDIT: Lägg in en <TAB> mellan IP och namn på servrarna.

1
Bevaka tråden