Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fligh Simulator X

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kör Flight Simulator X i Windows XP på min iMac (intel core 2 duo 2,16GHz, 2Gb ram och ATI radeon X1600).

Problemet är att jag måste ställa ner grafikinställningarna väldigt lågt för att det skall flyta på. Jämfört med när detta spelas på min kompis bärbara HP i Vista med ungefär mostavatande prestanda är det rena katastrofen. Finns det något jag kan göra eller är det grafikkortet som är för klent? Har för mig att det inte går att byta?

  • Medlem
  • 2008-03-01 10:31

Klurar på om det har med drivrutinerna att göra (ska visst finnas "unika" drivrutiner på ATI's hemsida även om jag inte riktigt fick dem att fungera) - för du har provat att installera BootCamp drivrutinerna först, eller om det kan vara så att din kompis bärbara PC är riktad mot spel, dvs har ett rätt kraftigt grafikkort/grafikkrets för att vara en bärbar. Sen diffar det lite beroende på om du har 128 eller 256mb videominne i din dator. Grafikkortet går inte att byte, de kort som sitter i iMacarna är specialdonade för Apples räkning.

Återkom gärna om vad som händer och om du kom på något som förbättrade din prestanda... Sen skulle jag nog vilja rekommendera FS 2004 - a Century of flight med, då det inte alls är lika krävande (men det är fortfarande lustigt att det flyter så bra på din väns bärbara tycker jag...om ni kör samma inställningar).

/Fredrik

Har precis installerat nya drivrutiner. Precis som du nämnde var de specifika just för bootcamp. Kan ha blivit en liten skillnad, men i så fall marginell. Vad gäller grafikkortet ligger det på 256mb. Kom även att tänka på att det är HD-skärm på polarns bärbara, om det nu spelar någon roll. Vet inte exakt vilka inställningar han har, bara att om jag ställer upp så att grafiken ligger på samma nivå går det riktigt hackigt.

Känns inte som jag kan göra så mycket mer nu. Grafikkortet går ju som sagt inte att byta och att köpa mer minne än 2GB känns bara slöseri. Drivrutinerna är ju uppgraderade så kan inte komma på något mer jag kan göra:(

1
Bevaka tråden