Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Få Telesvar att fungera med tele2?

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag läste nyligen någonstans att det ska fungera. Kommer inte ihåg var eller hur man gjorde. Någon som vet?

Ursprungligen av carlzeta:

Jag läste nyligen någonstans att det ska fungera. Kommer inte ihåg var eller hur man gjorde. Någon som vet?

Det finns två sätt att tolka din fråga. Jag vet inte vilken. Antingen undrar du hur man gör för att få Visual Voicemail att funka. Det går inte i sverige.

Eller också undrar du hur man gör för att länka voicemail knappen till numret för ditt telesvar. Det går, följ guiden nedan och skriv in 222 som är numret till tele2s telesvar.

Step 1: Find your carrier’s voicemail number is (for example, in Singapore the SingTel voicemail number is 1389 and in Australia, the Vodafone voicemail number is 121)

Step 2: Click the phone button in your iPhone. (Green one, bottom left)

Step 3: Click the keypad tab.

Step 4: Type the following: *5005*86*yourvoicemailphonenumber# (just google for your phone carrier’s voicemail number).

Step 5: Hit the call button and wait a few seconds.

Step 6: Hit the voicemail button, and it will now call your voicemail.

Jag håller med om att forumets uppdelning är lite konstigt faktiskt, iPhone mobiletelefon verkar vara ett relevant ställe för denna fråga, men svaret finns i forumet Operatörer och Abbonemang, vilket också verkar vara en relevant plats...

Sen finns det ett annat problem som diskuterats i den här tråden , att Tele2s SMS om att "Du har ett medelande på din telesvar" inte kommer fram. Detta problem verkar inte gå att lösa just nu. Bästa stället att se om det löser sig är nog här.

I 1.1.2 verkar det fungera med SMS som inte är numeriska:
http://www.hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=15681

Wow, det är ju superbra! Nu får vi bara hålla oss tills 1.1.2 är hackat och klart att använda...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-29 08:56

För att få det att fungera i 1.1.1, lägg till "i.unlock.no" i sources i installerna, installera sedan "Smsfix" från unlocking tools, VOILA! Nu fungerar sms från Tele2´s röstbrevlåda!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-29 09:51

Tack arne123! Nu fungerar det som det ska!!

Telesvar lista

En liten lista på nummer för dom som är för lata för att googla :

Detta är alltså nummret du ska infoga istället för "yourvoicemailphonenumber"

Telia: 133
Telenor: 888
Tele2: 222
Halebop: 147

Senast redigerat 2008-02-26 17:08

Hej,

när jag har ett missat samtal och folk har pratat in meddelande, så får jag ingen sms-notifiering om detta på min iPhone

samma sak om jag har haft telefonen avstängd (jag har telia)

Hur ställer man in röstbrevlåde nummer på iphone, (jag vet att telia har 133)

//Everlast

Ursprungligen av everlast:

Hej,

när jag har ett missat samtal och folk har pratat in meddelande, så får jag ingen sms-notifiering om detta på min iPhone

samma sak om jag har haft telefonen avstängd (jag har telia)

Hur ställer man in röstbrevlåde nummer på iphone, (jag vet att telia har 133)

//Everlast

Och guiden som finns här i tråden fungerar inte?!!?

vart ligger inställningen "yourvoicemailiphonenumber" ?

//Everlast

  • Medlem
  • Hillared
  • 2008-03-03 13:39
Ursprungligen av everlast:

vart ligger inställningen "yourvoicemailiphonenumber" ?

//Everlast

Mig veterligen finnes det ingen inställning där man anger vilket nummer som skall gå till voicemail. Däremot finnes det en guide i början av denna tråden som beskriver hur man gör för att få själva knappen "voicemail" att automatiskt ringa upp din röstbrevlåda när du trycker på den.

Ursprungligen av Drakfot:

Mig veterligen finnes det ingen inställning där man anger vilket nummer som skall gå till voicemail. Däremot finnes det en guide i början av denna tråden som beskriver hur man gör för att få själva knappen "voicemail" att automatiskt ringa upp din röstbrevlåda när du trycker på den.

Men jag vill bara att om man t.ex trycker på 1 så skall den ringa upp (133) mitt röstbrevlåde nummer

//Everlast

Ursprungligen av everlast:

Men jag vill bara att om man t.ex trycker på 1 så skall den ringa upp (133) mitt röstbrevlåde nummer

//Everlast

Varför duger inte "om du trycker på Telesvar/Voice Mail(i telefonmenyn) ringer den upp din röstbrevlåda"?

  • Medlem
  • Hillared
  • 2008-03-03 13:44
Ursprungligen av everlast:

Men jag vill bara att om man t.ex trycker på 1 så skall den ringa upp (133) mitt röstbrevlåde nummer

//Everlast

Aha

Det vet jag inte om det går att ordna lika lätt som brukligt.
En väg man kan gå är att skapa en kontakt som har det nummer som din röstbrevlåda har och sedan lägga till den som en favorit. Inte direkt vad du efterfrågar dock.
Kanske det finnes någon annan här som vet om det går att göra så du vill möjligen

Grejen är den att det har funkat hela tiden, men förra veckan bytte jag ut mitt telia sim mot ett nytt, det gammla var lite slitet. Och sedan dess har jag ej fått någrta sms om missade samtal, eller sms om att jag har meddelande i min röstbrevlåda.

Provade nyss att ringa till min iPhone från en annan telefon, och lämnade ett meddelande.

När jag sedan slog 133 med min iPhone, så sade rösten bara att det inte finns några meddelanden i din röstbrevlåda... fattar inte vad problemet är...

Måste man aktivera någon funktion i.o.m att jag bytte simkort förra veckan...?

//Everlast

Problemet löst!

Ringde upp telia, och bad dom att skicka ner nya inställningar till mitt nya simkort.

Nu funkar allt...!

//Everlast

inte i version 2.0?

Har en jailbreakad GSM med 2.0 och får inte ovan att funka?
(det funkade tidigare i version 1.1.4)

Någon som känner igen symptom och/eller vet lösning?

EDIT: Självklart svantet
Den verkar slå några nummer, och ingenting händer, men den ringer inte upp mitt mobilsvar.

Senast redigerat 2008-07-29 20:06

på vilket sätt funkar det inte? Beskriv!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-07 22:02

Öppnar en gammal tråd,, Finns det någon liknande fix för iPhone 3G??

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-07 22:07

Fredric: kolla i den tråd du startade

Hej
Jag har en officielt upplåst iPhone 3gs där jag inte kan aktivera telefonsvararen. När jag gör enligt instruktionen ovan så händer ingenting. Under 1sek kommer det upp vänta och sedan ingenting mer.

Min polare har dock följt samma instruktion och fått det att fungera, även det en officielt upplåst iphone 3gs.

Någon som har något förslag. Ingen av telefonerna är jailbreakade, båda använder Tele2, köpta hos 3, OS 3.1

1
Bevaka tråden