Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Firmware 1.1.4

Tråden skapades och har fått 83 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nu går det även att aktivera jailbreaka och sim unlocka 1.1.4

http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=737

Senast redigerat 2008-02-28 16:33
  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-26 20:14

spännande detta. gömmer det sig ett SDK kit där i kanske? Engadget verkar lite osäkra
http://www.engadget.com/2008/02/26/iphone-and-ipod-touch-get-1-1-4-firmware-update/ Men de kör en live update där de berättar hur det går för folk med jailbreakade iphones. Hittils verkar det som det funkar att uppdatera direkt även med en jailbreakad. Ziphone ska tydligen också fungera för jailbreak iallafall.

Fungerar Ziphone?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-26 20:19

inget bekräftat. Zibri säger att den jailbreakar men den AKTIVERAR INTE. Låter farligt. bäst att vänta

Ursprungligen av Jedsler:

inget bekräftat. Zibri säger att den jailbreakar men den AKTIVERAR INTE. Låter farligt. bäst att vänta

haha ja, det är nog bäst:D

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-04-18 21:16
Ursprungligen av Jedsler:

inget bekräftat. Zibri säger att den jailbreakar men den AKTIVERAR INTE. Låter farligt. bäst att vänta

vad gör den när den aktiverar den?

Vad finns det för nytt i 1.1.4 då?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-26 20:55
Ursprungligen av Arcticwolf:

Vad finns det för nytt i 1.1.4 då?

Buggfixar.... Kanske fixar SMS-datum-buggen?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-26 21:05

Det är en jäklilgt stor fil så den ändrar nog på en del som man inte direkt ser. Det kan ju vara SDK som är fixat men att dom bara inte annonserat det än. Men Zibri säger att man INTE ska uppdatera än. Så nog säkrast att lyssna på han

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-26 21:11

Sägs bara vara buggfixar. Har apple gått ut med något officiellt?

Troligast är väll bara att det är en förberedlse!

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-02-26 22:40

inget illa menat, men kan ingen ändra överskriften? Firmware vet vi ju alla att det heter...

Ursprungligen av Palhson:

inget illa menat, men kan ingen ändra överskriften? Firmware vet vi ju alla att det heter...

Vet ALLA det?
ää det kvittar väll även om "alla" skulle veta lägg tid på något annat!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-27 00:39

enligt en kommentar på Erica's blogg så ska man kunna synca musik från mer än en dator med 1.1.4 firmware. Men har bara läst det från den snubben så verkar kanske lite osannolikt. Hade varit ganska mysigt om så var fallet =D

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-27 11:03

New Features of v1.1.4

- Drag & Drop files using Windows Explorer
- New baseband 04.04.05_G
- Faster load time of Photos application and SMS application
- Ziphone will work to jailbreak it but not activate it
- SMS out of order bug has now been fixed
- Safari no lunger dumps webpages when you open up a new page
- Phone loading time is faster overall
- Better reception
- Faster wifi also reported

hoppas dropped calls-grejen försvinner och att wifi slutar apa

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-27 11:11

drag & drop, det innebär ju någon typ av diskmode för iphonen? Det hade ju varit underbart.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-27 11:22

trendol, vart har du läst det?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-27 11:37

ja det är ju inte officiellt det jag skrev

men http://www.installerapps.com/2008/02/26/firmware-114-released/ i kommentarerna.

Uppdatera inte ännu

Om ni av misstag uppdaterar en 1.1.3 till 1.1.4 så fungerar varken jailbreaket, upplåsningen eller aktiveringen. Ni får bara ett meddelande att telefonen har ett ogiltigt SIM-kort. Försök inte hacka 1.1.4 med Ziphone 2.4 (det fungerar inte). Vänta tills Zibri pillat färdigt på en ny version.

Om du uppdaterat måste du ladda ner firmware 1.1.3 och installera filen via iTunes restore (ALT-klicka Restore-knappen och leta på filen på hårddisken). Och kör sedan Ziphone 2.4 så är du tillbaka där du var innan.

Firmware 1.1.3

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-27 14:29

- SMS out of order bug has now been fixed
- Better reception

Det är många som kommer att glädjas åt just dom här två bugfixes. Har rätt bra mottagning själv men ju bättre mottagning desto bättra batteritid.

//Rob

Ursprungligen av spielbrot:

Om ni av misstag uppdaterar en 1.1.3 till 1.1.4 så fungerar varken jailbreaket, upplåsningen eller aktiveringen. Ni får bara ett meddelande att telefonen har ett ogiltigt SIM-kort. Försök inte hacka 1.1.4 med Ziphone 2.4 (det fungerar inte). Vänta tills Zibri pillat färdigt på en ny version.

Om du uppdaterat måste du ladda ner firmware 1.1.3 och installera filen via iTunes restore (ALT-klicka Restore-knappen och leta på filen på hårddisken). Och kör sedan Ziphone 2.4 så är du tillbaka där du var innan.

Firmware 1.1.3

Går ej.. har försökt 5 ggr - får error varje gång, att det är ett okänt fel, googlade lite, och jag är inte den ända som har samma problem för att man har uppdaterat...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-27 18:19
Ursprungligen av Rolle90:

Går ej.. har försökt 5 ggr - får error varje gång, att det är ett okänt fel, googlade lite, och jag är inte den ända som har samma problem för att man har uppdaterat...

Du måste starta i DFU mode. Sen kan man ju alltid fråga sig varför du uppdaterade till 1.1.4. Det är ju inte precis så att uppdateringen går snabbt. iTunes måsta ladda ner 160MB först och det tar ju en stund och under den tiden kan du avbryta nedladdningen utan att något händer. Det är allmänt känt att man inte ska uppdatera telefonen genom iTunes förrän det finns ett sätt att öppna den.

//Rob

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-27 15:27

Bra med buggfixar, men nu hoppas jag att Apple släpper sitt SDK, så att det börjar dyka upp fler vettiga program. Jag tycker det står väldigt stilla på utvecklingsfronten, samt att det finns väldigt lite att välja på 8-9 månader efter release av telefonen.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-27 15:31
Ursprungligen av wat:

Bra med buggfixar, men nu hoppas jag att Apple släpper sitt SDK, så att det börjar dyka upp fler vettiga program. Jag tycker det står väldigt stilla på utvecklingsfronten, samt att det finns väldigt lite att välja på 8-9 månader efter release av telefonen.

Från Apple, ja. Men tredjeparts finns ju rätt mycket....
När Apple släpper sitt SDK är det ju ändå inte säkert att vi kan dra nytta av det, eftersom vi fortfarande måste aktivera för att kunna köra svenska SIMkort. Och behöver man då ladda ner programmen via iTunes (som dessutom kanske kostar pengar), kan det ställa till det för vår upplåsning. Så jag tycker det funkar bra som det är. Förutom alla tappade samtal....

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-27 16:06

Jag tror dom flesta utvecklare väntar på SDKn. När det släpps så kommer det att vara lättare att utveckla för telefonen och det blir också riktigt programmerat och inte ihop hackat. Eftersom man kommer nog att kunna jailbreaka telefonen också i framtiden kommer det att finnas ett sätt att installera programmen utan iTunes.

//Rob

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-27 19:37
Ursprungligen av kenjon:

Från Apple, ja. Men tredjeparts finns ju rätt mycket....
När Apple släpper sitt SDK är det ju ändå inte säkert att vi kan dra nytta av det, eftersom vi fortfarande måste aktivera för att kunna köra svenska SIMkort. Och behöver man då ladda ner programmen via iTunes (som dessutom kanske kostar pengar), kan det ställa till det för vår upplåsning. Så jag tycker det funkar bra som det är. Förutom alla tappade samtal....

Jag tycker det finns alldeles för lite att välja på. Tredjepartsprogram inräknat.

Vi kommer förr eller senare kunna installera alla program som släpps, om vi vill. Det är jag övertygad om.

Ursprungligen av wat:

Jag tycker det finns alldeles för lite att välja på. Tredjepartsprogram inräknat.

Vi kommer förr eller senare kunna installera alla program som släpps, om vi vill. Det är jag övertygad om.

Kan inte du som verkar vara väldigt målinriktad ang detta ge en rad exempel på vad du skulle vilja ha för program?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-27 22:08
Ursprungligen av theplague:

Kan inte du som verkar vara väldigt målinriktad ang detta ge en rad exempel på vad du skulle vilja ha för program?

Jodå. Detta till exempel. Finns även program där ljudet slås av när man vänder på telefonen.

Ursprungligen av wat:

Kan vara coolt, men känns som något man använder ett par dagar tills man kommer på hör nördigt det är och trycker på knapparna igen.

Citat:

Finns även program där ljudet slås av när man vänder på telefonen.

Här tycker jag knappen är bättre. Om du råkar vända på den och inte vill stänga av ljudet då?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-27 22:15
Ursprungligen av theplague:

Kan vara coolt, men känns som något man använder ett par dagar tills man kommer på hör nördigt det är och trycker på knapparna igen.


Här tycker jag knappen är bättre. Om du råkar vända på den och inte vill stänga av ljudet då?

Men du, jag struntar i vad du vill. Du frågade vad jag ville ha och jag svarade.

Bevaka tråden