Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gjort ett misstag behöver HJÄLP!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag skulle idag uppdatera min iphone från 1.1.1 till 1.1.3 (var det iallafall tänkt). Jag är osäker om jag uppdaterade till 1.1.4 och vill därför installera 1.1.3. Problemet är att iTunes visar direkt en text där det står följande: The SIM card inserted in this iPhone does not appear to be supported. Det jobbiga är att jag kan inte komma in i recovery mode för att bilden kommer aldrig upp, det blir bara svart. Jag vet inte alls vad jag ska göra.

• Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-27 21:08

Har du kört in 1.1.4 får du vänta och se om ZiPhone kommer ut i en ny version som stöder det (eller liknande program).
Har du kört in 1.1.3 så kan du köra ZiPhone direkt nu och låsa upp telefonen.

Jag tror jag har fått det att funka nu. Jag glömde bort att göra en sak bara(yr). Nu installerar jag 1.1.3 igen och sen ska jag köra ZiPhone. Jag hoppas jag får till det den här gången.

Vad ska jag göra när fel 1015 kommer upp? Sitter på en pc..

google it!

Jag lyckades med allting med ZiPhone 2.0. Däremot så funkade inte installer.app, så jag laddade hem ZiPhone 2.4. Allt fungerade bra sen så stannade allt bara upp och jag fick texten: BSD root: md0, major 2, minor 0. Hur ska jag bli av med det? Det kommer upp vad jag än gör :S

Är det bara att kasta telefonen eller?

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-02-27 23:26

Testa att börja om från början. Det fick jag göra någon gång när jag hade problem.

Jag lyckades få till det genom en film på youtube. Nu är jag tillbaka där jag startade igen. Kul att den funkar igen.

1
Bevaka tråden