Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svensk Iphone ??? Tre??

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej !

Såg en auktion på tradera där en kille säljer iphone som fungerar med TRE 3? Hur är det möjligt?

http://www.tradera.com/NYHET_FORST_UT_DENNA_IPHONE_KLARAR_3_HELT_SVENSK_-auktion-58929797

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-27 22:06

Det är inte möjligt...
Det fungerar tydligen även med Telia2. Fett!

killen är känd på tradera och han bluffar inte . Hur lyckades han med det??

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-27 22:13

Haha, det var fan inte mycket rätt i den annonsen, men någon kommer ju om inte annat att bli bedragen på sin pengar iaf. Denna kommer i åtanke.. "A fool and his money will soon be parted"

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-27 22:14

Känd på Tradera? Bluffar inte? Jag är skeptisk...

Grejen med Tre och iPhone är ju att Tre inte har något GSM-nät och att iPhone inte klarar 3G. Det blir lite som att köra båt på land. Det går helt enkelt inte.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-27 22:24
Ursprungligen av wat:

Känd på Tradera? Bluffar inte? Jag är skeptisk...

Grejen med Tre och iPhone är ju att Tre inte har något GSM-nät och att iPhone inte klarar 3G. Det blir lite som att köra båt på land. Det går helt enkelt inte.

Precis, det kommer ju om inte annat finnas minst en idiot i detta köpet, antingen den som säljer den (troligt med tanke på det nya företaget telia2) eller den som köper den, mer troligt då man måste levt utan kontakt med omvärlden senaste halvåret för att missa att iPhonen inte har 3g..

Jag skulle nog vara skeptisk. Det ser lite misstänksamt ut när han skrivit hela annonsen med fetstil och stora bokstäver liksom för att skrika ut sitt missnöje och sin desperation över att telefonen inte hade 3 så som han önskat och därmed försöker lura i någon annan detta. 4000 för en 8Gigs iPhone - korkat oavsett om den nu skulle klara 3 vilket jag betvivlar starkt.

Mig veterligen finns det väl inget som heter Telia2 heller. Tele2 kan det möjligen vara...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-27 22:58

Risken att bli dömd för varumärkesintrång eller vad det kan kallas är ju rätt överhängande om man skulle komma på att döpa firman till Telia2

Kanske ändå

En Tretelefon dör inte när den inte har tillgång UMTS-nät. Den hoppar över på GSM-nätet. Telenors i detta fallet. Jag kan inte ett skit om detta egentligen, men det borde väl finnas en teoretisk möjlighet att "lura" SIM-kortet att det är en 3G-telefon som bara inte har kontakt med UMTS-nätet.
Jag påstår inte att Traderasnubben talar sanning. Inte heller att det finns tekniska lösningar för det här. Men att det bara inte GÅR, ställer jag mig skeptisk till. Snarare är det nog så att behovet av att kunna ansluta till Tres nät, respektive tillgången på skickliga hackare, är begränsat.

  • Medlem
  • Östergötland
  • 2008-02-28 08:10

Är ni säkra på att det är en äkta iphone så det inte är en kinakopia.
Det florerar ju ett antal stycken sk iphones på diverse hemsidor som är allt annat än en iphone
Tex: http://www.iphoneinfo.se/hiphone-basta-iphone-kopian-hittills/

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-28 12:24

Jag skrev till honom att han skulle skicka en kort video där han sätter i 3Tre i iphonen så vi få se !

Typisk tradera bluffare...
Har sålt mängder med smått krimskrams för att få bra omdömme och sen så säljer man nått för att bluffa.

1
Bevaka tråden