Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Firmware 1.1.4

Tråden skapades och har fått 83 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av wat:

Men du, jag struntar i vad du vill. Du frågade vad jag ville ha och jag svarade.

Men när du skrev "det finns alldeles för lite att välja på" tänkte jag att du hade en hel uppsjö med tilltänkta program(inte funktioner) som inte är möjliga att skriva i dagens läge.
Det kommer säkert vara så att det kommer möjlighet att skriva fler med SDK:n, men det var den uppsjö jag var intresserad av.

asd

Hej, min far ska åka till usa nu, men tror ni att 1.1.4 kommer vara hackad om 4 veckor? allså frågan är tycker ni att jag ska be han köpa åt mig?

Ursprungligen av Ludde57:

Hej, min far ska åka till usa nu, men tror ni att 1.1.4 kommer vara hackad om 4 veckor? allså frågan är tycker ni att jag ska be han köpa åt mig?

Ja. Ja.

Zibri:
I just finished working on the baseband.
The baseband is now unlocked and imei patched.
I will now rest a few minutes and start
working on activation.
Stay tuned !

Han är grym!

6:e mars är vi på hugget.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2008-02-27 22:40

Från Zibri's Comments skriver han själv:

"@everyone
1.1.4 is already opened.
I just need to recompile the code, make it safe, TEST IT a hundred times then release it.
2-3 days maybe less."

Hur gör jag om jag vill repaira min telefon och inte vill ha 1.1.4?
Kan man välja vilken uppdatering den skall lägga in sen efter repair?

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-02-28 09:58

Nu funkar InDependence nya beta med 1.1.4!!

Läs mer här:

http://code.google.com/p/independence/

Ursprungligen av koze:

Nu funkar InDependence nya beta med 1.1.4!!

Läs mer här:

http://code.google.com/p/independence/

Någon som vågat testa att aktivera, jailbreaka och låsa upp 1.1.4 och kan dela med sig av resultatet?

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-02-28 10:49

Undrar samma sak, hittar inget om den..

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-28 12:26

I i.unlock.no sourcen ska det finnas en sim unlock för 1.1.4. Då ska Independence 1.4b5 kunna jailbreaka, aktivera och med installer låsa upp. Men jag skulle personligen vänta med det någon dag tills det har testats mer eller tills ziphone gör det enklare. Apple har inte ändrat så mycket med firmware 1.1.4 inte för att försvåra för hackare i alla fall.

//Rob

...Dessutom måste väl swephone göras om för att funka med 1.1.4?! Fattar inte varför alla har så bråttom med att uppgradera? Min 1.1.3 har aldrig fungerat så bra som nu och det finns ingenting i 1.1.4 som man bara måste ha....Det är ju för tusan mest bara lite småfix!

Jag tänker vänta i alla fall några veckor innan jag överväger en uppgradering. Jag tänker inte riskera att få något strul med min telefon bara för att få lite "buggfixar".

ruhe männer!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-28 14:35
Ursprungligen av kongomannen:

...Dessutom måste väl swephone göras om för att funka med 1.1.4?! Fattar inte varför alla har så bråttom med att uppgradera? Min 1.1.3 har aldrig fungerat så bra som nu och det finns ingenting i 1.1.4 som man bara måste ha....Det är ju för tusan mest bara lite småfix!

Jag tänker vänta i alla fall några veckor innan jag överväger en uppgradering. Jag tänker inte riskera att få något strul med min telefon bara för att få lite "buggfixar".

ruhe männer!

Visst ska man vänta tills det är säkert att 1.1.4 fungerar riktigt. Men har någon problem med signalstyrkan så är 1.1.4 väldigt intressant.

//Rob

Håller med dig kongomannen, jag har dessutom inte fått min än, köptes igår i Orlando, så antagligen (förhoppningsvis) är det 1.1.3 OTB, får den först om drygt en vecka. Har en känsla av att det blir bland den längsta veckan i mitt liv

vad menas med SDK ?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-28 14:46
Ursprungligen av doggenikke:

vad menas med SDK ?

SDK betyder Software Developer Kit men det är helt fel tråd. Gå till den här tråden.

//Rob

Zibri lär ju komma ut med en ny version av Ziphone vilken dag som helst, jag ska iallafall vänta:D

Hur gör jag när jag behöver köra en återställning i iTunes och inte vill ha 1.1.4?

För PC

Sätt telefonen i restore mode. Starta iTunes och var noga med att hålla "shift" nedtryck när du trycker på "restore" knappen i dialogrutan som öppnas i iTunes. OBS! Du måste hålla "shift" nedtryckt när du väljer.

Sedan är det bara att välja din nedladdade firmware som du tankat ner tidigare och lagt på din hårddisk.

Har dock inte testat själv men i princip ska det funka så....

Okej, testar det nu. Tack

BTW om man inte har en nedladdad firmware var kan jag få tag i en sådan?

Ursprungligen av XperformancePontus:

BTW kan man hämta uppdateringar någon stans? Har ingen själv.

Här...
http://www.hackthatphone.com/114/iphone_firmware_update.html

Najs!!!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-28 18:44
Ursprungligen av XperformancePontus:

BTW om man inte har en nedladdad firmware var kan jag få tag i en sådan?

Lite kan du göra själv eller? Det finns en utomordentlig sök funktion på 99.se om du inte hittar firmware så finns ju alltid Google. Det går oxå mycket snabbare.

Du kan använda ziphone för att strata telefonen i det riktiga läget.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Lite kan du göra själv eller? Det finns en utomordentlig sök funktion på 99.se om du inte hittar firmware så finns ju alltid Google. Det går oxå mycket snabbare.

Du kan använda ziphone för att strata telefonen i det riktiga läget.

//Rob

Någon annan han före med svaret. Det e redan fixat. Har provat den sökfunktionen men det tar ju en hel eftermiddag att hitta det man letar efter. Nog diskuterat om detta saken e redan löst.

Ursprungligen av Robo-X:

Lite kan du göra själv eller? Det finns en utomordentlig sök funktion på 99.se om du inte hittar firmware så finns ju alltid Google. Det går oxå mycket snabbare.

Du kan använda ziphone för att strata telefonen i det riktiga läget.

//Rob

sökningen fungerar inte så bra som alla tror här. allt finns inte..och svaret på hans fråga gled förbi snabbt så tycker det är mer onödigt att dra upp "sök innan" när svaret redan är lagt . eller ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-28 20:55

Sen kanske man ska ta sig en funderar innan man uppgraderar och tänka på alla program man installerat som kanske inte fungerar med 1.1.4.

Men det är spännande när det släpps nya versioner titt som tätt
Väntar febrilt på;
Ta emot MMS
BlackBerry connect client
Copy/paste

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-28 23:36

Sök på denna länk istället för i rutan uppe till höger: http://www.99.se/search.php

Bevaka tråden