Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Helt död iPhone OTB

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej på er alla!

Min första post som en iPhone ägare, dock ingen vidare lycklig sån just nu.
Fick min telefon levererad av en familjebekant som besökte New York tidigare i veckan.

Packat upp den, kopplat in den men allting är heldött.

Inget händer när jag kopplar in den i dator, försökt trycka på samtliga knappar, försökt Home+sleep intryckt. Men inget liv i den överhuvudtaget.

Smått komiskt detta och känner mig som en besviken unge på julafton Men något förslag? Har jag missat något självklart? eller liknande som haft samma problem?

Jacob

Kan nämnas att jag sitter på Leopard, har alla uppdateringar samt senaste versionen av iTunes

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-29 12:14

Kasta inte in handuken än!

Hej Jacoblo33!
Tråkigt med luren men du ska väl inte ge upp så lätt. Nu får du stå med några dumma frågor (bara för att kolla hur du gjort).
Om allting verkar dött skulle jag försöka ladda den först (i ett vägguttag)
När du sen väl kopplar in den till datorn vill den aktivera At&t med itunes, men det vill inte du. Du måste jailbreaka och låsa upp om du vill ringa och lyssna på musik & video.
Kolla på ifun.se så finns bra guider.

mvh
Dan

• Medlem
  • International user
  • 2008-02-29 13:16

Det kan vara så att den har varit på under resan och nu är batteriet helt urladdat. Gör som Dan föreslog och koppla in den i vägguttaget över natten och se om det hjälper.

//Rob

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-29 13:07
Ursprungligen av jacoblo33:

Hej på er alla!

Min första post som en iPhone ägare, dock ingen vidare lycklig sån just nu.
Fick min telefon levererad av en familjebekant som besökte New York tidigare i veckan.

Packat upp den, kopplat in den men allting är heldött.

Inget händer när jag kopplar in den i dator, försökt trycka på samtliga knappar, försökt Home+sleep intryckt. Men inget liv i den överhuvudtaget.

Smått komiskt detta och känner mig som en besviken unge på julafton Men något förslag? Har jag missat något självklart? eller liknande som haft samma problem?

Jacob

Hur länge höll du innte home+power? Du bör hålla dem inne minst 15 sekunder. När du sedan har släppt dem, tryck på power en sekund.

Hej igen!

Jag försökte allt möjligt...från några sekunder till två tre minuter...inget hjälpte

Däremot till min lättnad så upptäckte jag problemet...dockan...kopplade bort den och det blev fart i luren direkt. Så den kom igång igår kväll och satan vad glad man blev hade varit ett jävla pass att skicka fram & tillbaka.

Tack för hjälpen hursomhelst

Vad menar du med att problemet var dockan? Kan du utveckla det lite.

Har du USB-hubbat mycket? Var det ett fysiskt fel på dockan?

*nyfiken*

• Medlem
  • Höganäs
  • 2008-03-01 14:03

Jag är också lite nyfiken på vad du menade, är det någon fel på dockan?

• Medlem
  • Haninge
  • 2008-03-01 16:47

Håll in Home-knappen när du skall koppla in USB-sladden i den. Då kommer den in i recovery-mode automatiskt. Förstår inte varför alla tycker att man skall köra Sleep+Home.

Hehe...menade att det måste varit något fel med dockan istället för telefonen. Så fort jag kopplade bort den, dvs macbook -> usbsladd -> iphone, så funkade det.

Lustigt, men betydligt enklare att skicka tillbaka en dålig dockningstation än en helt död iphone

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-02 22:00

jag har ett intressant problem. Iphone har låst sig. När jag försöker koppla den till datorn "fadar" skärmen bort och blir randig?????!!!!! Jag har försökt att hålla in powerknappen samtidigt med homeknappen och gjort enligt beskrinngen ovan, men den förblir svart och ingen respons från Itunes att den hittat någon Ipod.... har senaste leopard och itunes. Är det någon som vet vad jag ska ta mig till?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-02 23:34
Ursprungligen av torbien:

jag har ett intressant problem. Iphone har låst sig. När jag försöker koppla den till datorn "fadar" skärmen bort och blir randig?????!!!!! Jag har försökt att hålla in powerknappen samtidigt med homeknappen och gjort enligt beskrinngen ovan, men den förblir svart och ingen respons från Itunes att den hittat någon Ipod.... har senaste leopard och itunes. Är det någon som vet vad jag ska ta mig till?

Posta inte samma sak i flera trådar....

Höll du inne knapparna tillräckligt länge, typ 15-20 sek?

1
Bevaka tråden