Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Därefter går du in i installer, bläddrar till en kategori som heter någonting i stil med "Shai's apps" eller liknande, däri hittar du en app som heter "All sources". Installera denna, refresha sources och du har 70+ st sources och grymt många apps att tanka ner!
Jo, visst segar installer ner men utöver det så segar väl inte telefonen ner ngt i allmänhet? vad är det du menar som segar ner med än installer? menyer och springboard är ju inte segare bara för att man installerat all sources
Jo, visst segar installer ner men utöver det så segar väl inte telefonen ner ngt i allmänhet? vad är det du menar som segar ner med än installer? menyer och springboard är ju inte segare bara för att man installerat all sources
nej inte bara när du lägger in sources ? men vad tror du han ska med sources till ? inte bara för att han ska ha många alternativ i installer utan att han ska dränka den med program och spel osv ? jag trodde iallafall han ville ha all sources för att hitta mer program men kanske inte vaså.
när du installerar många program BLIR iPhonen segare .tro mig.
haha , rätt självklart ..blir inte din hdd i datorn segare om du instalera en massa program ? när jag uppdatera till 1.1.4 och itne hade NÅGOT på den va den mycket snabbare en innan då jag hade massa saker. så jag skippar det denna gången. självklart blir den segare när massa program blir inlaggda .. helt klart
Jag håller med Nikke.. När jag körde 1.1.2 så hade jag fyra sidor program, luren segade ner lite sådär.. Nu har jag 1.1.3 och har bara installerat det mest nödvändiga, luren funkar skitbra och segar inget alls!
precis... har testat rätt mkt .. på både 1.1.1 , 1.1.2 ,1.1.3 och 1.1.4 .. vill man ha en fullproppad iPhone .. så får man räkna med att den blir lite segare..liksom i menyerna .. sleepknappen var mycket snabbare när jag uppdatera till 1.1.4 och inte hade något på den...och eftersom att iPhonen original inte är gjord för att få in en massa program så klart den blir något segare .. men den fungerar ju !
Du kan inte jämföra en hårddisk med RAM.
Du kanske ska testa använda den utan musik? Det borde ju slöa ner något fruktansvärt!
Under UNIX finns inget register som systemet ska hålla rätt på. Det slöar ner Windows om man installerar och avinstallerar många saker.
Du kan inte påstå att något är självklart enbart genom att gå på din känsla för hur det ligger till. Gör gärna en undersökning med klocka och lägg upp resultaten.
Det som kan slöa ner är väl om något program "lämnar kvar" processer efter att man har tryckt på Home-knappen. Dåligt skrivna program kan slöa ner väldigt mycket.
Håller man in Home i ca fem sekunder så dödas programmet helt. Trycker man bara till på Home så verkar det vara upp till programmeraren att bestämma hur programmet ska hanteras. Tex så fortsätter ju iPod att spela musik.
Processer som ligger och vilar snor minne, men inte processorkraft. Minne är bra att ha..
Om telefonen känns slö, så brukar det räcka med en reboot. Tyvärr.