Vi har en d-link 804 hemma för att dela på TeliaADSL. Det är dock så att efter några dagar så slutade det hela plötsligt att fungera. En snabb felsökning visade att det är WAN porten på d-linken som ej vill ta emot internetsignalerna från adsl modemet (lampan slutar lysa = inget internet till familjen). D-linken skickades till support men kom hem efter en månad!!! med ett meddelande om att inga fel kunde hittas. Nåväl tänker vi och kopplar in skiten igen, nu fungerar det, jippie, i hela 15 minuter innan den dör (WAN lampan igen). Under 2 dagar gick det dock att väcka den slumrande lillen genom att plugga ur sladden som går in i WAN porten och sedan plugga in den igen, lampan lysta och allt var frid och fröjd tills man stängde ner datorn. När man sedan ville komma åt internet igen var det samma problem, ner och rycka i sladdarna och poff så var vi igång. Men sedan ett dyngn tillbaka så fungerar inte detta knep längre heller, och supporten är precis lika förtående som en support alltid brukar vara *ironi*. Vad att göra, ack, vad att göra? Känns inte precis som att skicka tillbaka den till d-link, betala frakten själv á 100kr, vänta en månad och få tillbaka samma skit igen är något alternativ. Det kan väl rimligtvis inte heller vara något med konfigureringen heller?
Tips, råd, egna erfarenheter? bring ´em on.