För lite enklare behov så testar jag nu några olika program från Jumsoft.
Gemensamt för dem alla är att de har en snygg, ren och macig användarmiljö.
Jumsoft erbjuder inte ett integrerat program, utan det är olika program som man får "baka ihop" beroende på ens behov.
Operation - detta är projekthanteringsprogrammet. Där man samlar all information om projektet, start och slutdatum, vem som gör vad och så vidare, historiken för projektet.
Relationship - detta är CRM-programmet. Alltså Customer Relation Management, ett kund och klienthanteringsprogram. E-mail, adressböcker, kontaktuppgifter, kalenderfunktion.
Process - detta är research och idéprogrammet, en "outliner".
Och så finns det även ett faktureringsprogram - Money.
Alla dessa syncar med Macens program som Adressboken och iCal.
Jag tycker de tre ovanstående kunde vara i ett och samma program...
Men funktionsmässigt så är de bra och varje program kostar bara typ en 30 - 40 USD.
Dock, det blir ju en hel del om man köper alla program och då kommer man upp i samma summor som de större helintegrerade programmen kostar...