Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Få sökvägen till program som körs

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-01 01:47

Nu har jag ett väldigt underligt problem: av någon anledning har Opera börjat öppna torrent-filer. I sig är det ingen fara, sånt är ju lätt fixat via Visa Info, problemet är att jag aldrig har laddat ner Opera för Mac jag är ingen större fan av Opera, testade det för flera år sen på en gammal PC och har garanterat inte laddat ner det sen dess. Nästa problem är att oavsett hur jag letar kan jag inte hitta Opera.app! Spotlight hittar det inte och "find" eller "mdfind" i terminalen hittar ingenting. Har grävt igenom alla tänkbara ställen själv också, filen verkar inte finnas.

Någon som vet hur man kan få reda på var OS X hittar Opera? Finns det något sätt att få fram hela sökvägen för program som körs?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-01 01:49

Högerklicka på ikonen i docken och välj "Visa i Finder"

• Medlem
  • Växjö
  • 2008-03-01 10:36

Problem med Ilife 08

Jag hämtade hem Ilife 08 från apples hemsida det gick bra men när jag skulle packa upp den så går det inte , fel medelandet är fel checksum.
Har hämtat tre gånger med samma resultat någon som vet varför??

MVH Janne

Ursprungligen av shandar:

Nu har jag ett väldigt underligt problem: av någon anledning har Opera börjat öppna torrent-filer. I sig är det ingen fara, sånt är ju lätt fixat via Visa Info, problemet är att jag aldrig har laddat ner Opera för Mac jag är ingen större fan av Opera, testade det för flera år sen på en gammal PC och har garanterat inte laddat ner det sen dess. Nästa problem är att oavsett hur jag letar kan jag inte hitta Opera.app! Spotlight hittar det inte och "find" eller "mdfind" i terminalen hittar ingenting. Har grävt igenom alla tänkbara ställen själv också, filen verkar inte finnas.

Någon som vet hur man kan få reda på var OS X hittar Opera? Finns det något sätt att få fram hela sökvägen för program som körs?

Skumt att det installerats automatiskt. Och om du testat det för flera år sen är det kanske inte så dumt testa nu. Mycket stabilare och man måste bara älska "Snabbval"

Opera installeras inte av sig själv utan en aktiv handling av användaren. Använder du Dreamweaver MX? Tidigare följde Opera med vid installation av Dreamweaver MX om man inte valde bort det vid installation, vet dock ej hur det är numera.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-01 17:30

Opera används som renderare av websidor i Adobes CS-paket, så oddsen är att du fått det därigenom.

• Medlem
  • International user
  • 2008-03-02 00:36

Så enkelt var det

Berdan vinner, tydligen ligger Opera gömt i Adobe Bridge CS 3. Där ser man. Lite lustigt att OS X lyckades gräva upp det och bara associera det med torrent filer, varför inte html etc?

1
Bevaka tråden