Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphonen tappar signal och samtal bryts

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-19 14:29

Läst om många som haft problem med att deras Iphone tappar signal och att samtal bryts och sedan jag själv uppdaterade telefonen till 1.1.3 har jag upplevt samma problem. Det finns en del guider om hur man kan bli av med problemet, jag har testat en del av dessa...

Det senaste jag läst var att med hjälp av en liten tejpbit som placeras på baksidan simkortet ska få simkortet att sitta bättre i telefonen och därigenom få bättre signal. (Jag testade detta med en liten bit eltejp och det har hittills fungerat men jag har bara testat det en liten stund så jag återkommer om det senare)

Jag beställde efter Itena igår efter att ha sett en spännande video på hur mycket bättre mottagning telefonen skulle få men idag är jag mer skeptisk efter att ha sett en video som visar motsatsen.
http://www.youtube.com/watch?v=nlxhg60KLx0

Här är andra sätt som kan hjälpa (ursäkta att jag inte orkar översätta detta).
Traditional fixes for this issue include:
Reset iPhone In some cases, simply resetting the iPhone can resolve signal strength issues. Hold down the home and sleep buttons simultaneously until you see the white Apple logo, indicating that your iPhone has restarted.
Reset network settings Tap Settings, tap General, tap Reset, tap Reset Network Settings. This will cause your iPhone to restart, and will delete any stored Wi-Fi passwords as well as DNS settings and more. It can resolve signal strength issues in some cases.
Re-seat your SIM card If your iPhone’s SIM card is not seated properly, signal strength can suffer. Try re-seating the SIM by pushing a straightened paper clip into the small hole on the top of the device to open the SIM tray, making sure the SIM Card is properly in place, then re-inserting the SIM tray. Also check for debris inside the tray or SIM card slot.
Restore the iPhone Click the Restore button under the Summary tab. Restoring the phone will erase contacts, calendars, photos and other data on the phone (including any third-party applications), but will restore automatically backed-up information including text messages, notes, call history, contact favorites, sound settings, widget settings, etc.
Some users have reported that restoring the iPhone, but not restoring custom settings data from the computer-stored backup alleviates this issue. Note that you’ll lose text messages, notes, call history, contact favorites, sound settings, widget settings, etc with this method, though you can restore them anytime by simply doing another restore and choosing to push the backup to the phone.
Dock the phone or just attach a (dangling) USB cable We previously reported that docking the iPhone or attaching it to a host computer via a USB cable (in turn delivering a charge) can boost signal strength dramatically. It’s difficult to discern whether the signal is boosted by simply having a cable attached, or whether the power delivered during a charge boosts signal strength. Some readers have found that simply attaching a dangling (not connected to anything) USB cable to the iPhone provides an instant boost in signal strength.
Give the phone a full charge (battery related?) Some evidence indicates that poor signals are a symptom of low battery charges, though this fix may be conflated with the aforementioned: docking the phone or attaching a USB cable.
Exchange for new unit Some users have had success obtaining replacement iPhones for signal strength issues.
Buy a signal booster A few readers have reported success with third-party wireless signal boosters like the $250 zBoost.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-19 14:34

Tejpförsöktet fungerade inte heller för mig så jag får väll ha mina förhoppningar på i-tena som lär komma nästa vecka så får vi se hur det går...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-19 20:03

Jag tror inte att i-tena kommer att hjälpa. Det är någon som försöker tjäna snabba pengar på att sälja eltejp. Även om det skulle fungera vem vill ha en stor ful tejp på baksidan ?

//Rob

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-21 19:16

Det tror helt ärligt inte jag heller... men varför inte göra ett försök, bra signal skadar ju aldrig

Jag gjorde så att jag beställde ett nytt simkort som jag håller på testar just nu och se om det är så att iphonen har lättare att läsa det för problemet tros sitta där efter vad jag läst på flera andra forum.
Meddelar hur det går senare.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-21 22:23

AHA! Då är det kanske inte Telenor som har dålig täckning här.

Jag bor på ett ställe där täckning är sådär, en kompis har dock tillräcklig täckning för att kunna ringa. Fast har sökt här på 99 och en del andra ställe, men inte hittat nåt att det skulle va täckningsproblem med iPhonen.

När telefonen sitter i dockan har jag vanligtvis 3-4 pinnar. Tar jag upp den och försöker ringa så går det ner till 1 pinne. Svagt frustrerande eftersom det inte går att ha samtal som varar mer än 10 sekunder sen försvinner antingen jag eller den andre ut i tomma intet.

Jag testade med att sätta i en ej inkopplad USB sladd. Fortfarande 1 pinne, men hela samtalet var nästan kristallklart. Helt otroligt!

Fast kan ju se lite roligt ut att gå omkring med en 1 meter vit sladd hängande från telefonen.
Hoppas det kommer en riktig lösning inom kort.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-21 22:52

Min känsla är att pinnarna släpar efter ganska mycket.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-22 14:43

Det mest retande tycker jag är att samtalen bryts och sekunden senare har jag full teckning...

det som känns tryggt iallafall är att det är efter version 1.1.3 kom som problemen kommit på min telefon och att även icke-jailbreakade telefoner har problemet så då kan man ju tänka sig att apple jobbar på det och att vi kanske slipper detta problem efter den 26:e februari då troligtvis nya uppdateringen kommer.

btw, nytt simkort hjälpte inte heller...

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-25 18:14

Då har jag testat i-Tena och efter ca 1,5 timme har jag slitit bort den igen, påverkade inte telefonsignalen något alls vad jag kunde se men däremot skar den bort hela wifisignalen och jag kunde inte komma åt nätverket som jag alltid har fullt på. Ripped of på 200 kr då...

Vågar man inte satsa så vinner man inte heller...

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-03-01 18:08

Har nu testat uppdatera Iphonen till 1.1.4 men jag har fortfarande problem med att telefonen tappar signalen mitt under ett samtal.. suck...

har någons provat att inte lägga synka mobilen efter en återställning så att ni inte har något ändrat alls? Skulle inte förvåna mig om det är någon konstig mjukvarugrej som sätter pinnar i hjulet på nåt sätt.

1
Bevaka tråden