Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför är iPhone bättre än iPod Touch?

Tråden skapades och har fått 28 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Bortsett givetvis från
- telefonfunktionen
- textmeddelandefunktionen och
- edge
Vad mer gör iPhone bättre än iPod Touch?

Finns det redan en tråd om detta, som är uppdaterad sedan Mail, Maps osv kom till Touch, hänvisa gärna till den!

Thanks!

iPhone har BT som man i framtiden säkert kommer kunna lyssna via trådlösa hörlurar eller liknande, fler tillbehör med BT kommer komma garanterat (GPS m.m)

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-29 11:20

fysisk volymkontroll.

Och mjukvarumässigt?

Ursprungligen av henkebarn:

Och mjukvarumässigt?

Exakt samma plattform.

Rätt dum tråd egentligen om man inte räknar med telefondelen. Det är ju den som gör iPhonen till vad den är, utan den är det bara en touch med fler knappar och snyggare förpackning.

För att tillföra något, man får en docka när man handlar iPhonen!

Ursprungligen av mackeswissman:

Rätt dum tråd egentligen om man inte räknar med telefondelen. Det är ju den som gör iPhonen till vad den är, utan den är det bara en touch med fler knappar och snyggare förpackning.

För att tillföra något, man får en docka när man handlar iPhonen!

Rätt dumt svar också! Men tack så mycket.

högtalare? har för mig att touchen inte har det, eller?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-02-29 15:27
Ursprungligen av demierre:

högtalare? har för mig att touchen inte har det, eller?

Yep! Tycker det är ganska viktigt - funktioner som alarmklocka och youtubeklipp använder jag dagligen.

  • Superhjälte
  • 2008-02-29 15:34

Ett tillägg:
- iPhone har en kamera.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-29 21:18

Enligt Erica Sedun (stavas det så?) på TUAW har sagt att iTouch på insidan är ett hack, medan iphone är rätt snygg. Hon har hackat dem en del så om någon utanför Apple vet så är det nog hon.

Ursprungligen av bengtb:

Enligt Erica Sedun (stavas det så?) ...

Sadun.

Ursprungligen av bengtb:

Enligt Erica Sedun (stavas det så?) på TUAW har sagt att iTouch på insidan är ett hack, medan iphone är rätt snygg. Hon har hackat dem en del så om någon utanför Apple vet så är det nog hon.

På insidan? Du menar kretskortet?

En fråga:

Har iPhone samma "Dock Connector" som "iPod Touch" och övriga iPod's ?

Med andra ord, kan man koppla ihop sin iPhone med de tillbehör som finns för iPod's ?

mvh
B

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-02 09:54
Ursprungligen av billextreme:

En fråga:

Har iPhone samma "Dock Connector" som "iPod Touch" och övriga iPod's ?

Med andra ord, kan man koppla ihop sin iPhone med de tillbehör som finns för iPod's ?

mvh
B

Som vanligt så finns det redan en tråd om detta
I korthet: nej. Det finns beskrivet att några har fått "förstörda" iPhone genom att koppla in externa högtalarsystem med laddning. Jag kommer inte ihåg exkt vad, men sök. Och har du tillbehör, maila tillverkaren.

Ursprungligen av kenjon:

Som vanligt så finns det redan en tråd om detta
I korthet: nej. Det finns beskrivet att några har fått "förstörda" iPhone genom att koppla in externa högtalarsystem med laddning. Jag kommer inte ihåg exkt vad, men sök. Och har du tillbehör, maila tillverkaren.

Jämförde min iPhoneladdare med min laddare till en gammal iPod mini.

iPhones laddare hade en ut-effekt på 5V medans iPodladdaren hade 13V (Tillbehör som laddar iPod bränner alltså troligtvis en iPhone).

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-02 14:50
Ursprungligen av hansfilipelo:

Jämförde min iPhoneladdare med min laddare till en gammal iPod mini.

iPhones laddare hade en ut-effekt på 5V medans iPodladdaren hade 13V (Tillbehör som laddar iPod bränner alltså troligtvis en iPhone).

Verkar konstigt.... det är flera som har köpt iPod-laddare och kör sina iPhones på dem.
Och är det V ska det vara spänning, inte effekt

Edit: USB har ju 5 V spänning, så det kan stämma. Men har din iPodladdare verkligen 13 V? Inte 13 watt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-02 14:28
Ursprungligen av kenjon:

Som vanligt så finns det redan en tråd om detta
I korthet: nej. Det finns beskrivet att några har fått "förstörda" iPhone genom att koppla in externa högtalarsystem med laddning. Jag kommer inte ihåg exkt vad, men sök. Och har du tillbehör, maila tillverkaren.

Egentligen är det bästa ändå att gå till en Apple retailer och köpa ett svenskt duckhead. Det kostar väl runt 150kr skulle jag tro.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-03-02 15:41

Jag tippar på att Hans laddare inte är USB utan Firewire. Den ska man tydligen inte använda, då telefonen kan bli väldigt varm, vilket medför försämrat batteriliv.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-02 16:01
Ursprungligen av wat:

Jag tippar på att Hans laddare inte är USB utan Firewire. Den ska man tydligen inte använda, då telefonen kan bli väldigt varm, vilket medför försämrat batteriliv.

Hur kopplar man öht in en firewireladdare till en iPhone? Det kanske finns docka med firewire in, och dockkontakt i botten som passar.... eller en firewirekabel med dockkontakt?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-03-02 18:05
Ursprungligen av kenjon:

Hur kopplar man öht in en firewireladdare till en iPhone? Det kanske finns docka med firewire in, och dockkontakt i botten som passar.... eller en firewirekabel med dockkontakt?

Jag gissar på att det funkar precis som USB. Jag förstår dock inte hur Apple kan misslyckas med att förstå att man designar en ny kontakt för USB.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-03-05 22:25

Jag fattar inte heller varför dom har två i princip samma produkt. Varför skulle jag välja att köpa en iTouch nu när jag kan få mer sedan när 3g iPhone kommer framåt sommaren.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-05 22:30
Ursprungligen av terLag:

Jag fattar inte heller varför dom har två i princip samma produkt. Varför skulle jag välja att köpa en iTouch nu när jag kan få mer sedan när 3g iPhone kommer framåt sommaren.

Därför att Apple tillverkar produkter för en bredare målgrupp än just dig som individ.

Ursprungligen av vanilj:

Därför att Apple tillverkar produkter för en bredare målgrupp än just dig som individ.

Eller också så tar man bort ögonbindeln och ser att Apple trots allt är ett vanligt storföretag trots allt. Jag tror att de gör det bara för att de kan, och för att tjäna pengar på det. Ett mindre företag hade sorterat ut själva iPoden. Den är dyrare, otympligare- och har dessutom i förhållande till andra ipods (jämförelse i pris och minne) mycket mindre minne.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-07 23:04
Ursprungligen av Monsieurx:

Eller också så tar man bort ögonbindeln och ser att Apple trots allt är ett vanligt storföretag trots allt. Jag tror att de gör det bara för att de kan, och för att tjäna pengar på det. Ett mindre företag hade sorterat ut själva iPoden. Den är dyrare, otympligare- och har dessutom i förhållande till andra ipods (jämförelse i pris och minne) mycket mindre minne.

Ja, var det inte det jag antydde?

Ursprungligen av terLag:

Jag fattar inte heller varför dom har två i princip samma produkt. Varför skulle jag välja att köpa en iTouch nu när jag kan få mer sedan när 3g iPhone kommer framåt sommaren.

Antingen för att du inte vill betala extra för telefonen, som du kanske redan har. Eller för att du vill ha mer minne, som iTouch har dubbelt så mycket av som iPhone.

  • Medlem
  • Skanör med Falsterbo
  • 2008-03-05 23:10

Har inte ITouch en spärr för hur många ITunes bibliotek som enheten
kan dockas till ?? men det kanske inte relevant här på denna tråden...

Jaså, Apple är ute efter att tjäna pengar? Vilka svin, som alla andra storföretag.

iTouch är till exempel bra på det sättet att det är en produkt som finns i hela världen. Till skillnad från iPhone, som stegvis intar land för land.

Sen är iPod touch inte alls som andra iPods, så att jämföra touch med en iPod video är ingen bra ide. Har du inte ägt en förstår du inte.

Sen de fixade så båda har i stort sett samma mjukvaror är det väl egentligen inga onödiga skillnader mellan dem?
iPoden är en billigare variant och det kan den vara för att den inte har samma hårdvara. Det är inga låtsasskillnader som i en del av apples andra produkter.
Eller har jag fel?

1
Bevaka tråden