Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kvittens av mottaget SMS?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-25 12:25

Har någon sett ett program där man kan få en kvittens på att de SMS man skickar har blivit mottagna?

Vet inget program där det fungerar default. Jag använder SMSd och har där skapat en template som heter "SMS med kvittens" och som har följande tecken: *kv#

Obs! Detta (*kv#) gäller för Telia. Vet inte hur det är för Telenor och Comviq

Ursprungligen av jellyfisherman:

Vet inget program där det fungerar default. Jag använder SMSd och har där skapat en template som heter "SMS med kvittens" och som har följande tecken: *kv#

Obs! Detta (*kv#) gäller för Telia. Vet inte hur det är för Telenor och Comviq

Ok, men hur funkar det där då?
Ska man skriva in *kv# innan numret?

Hos comviq/Tele2 är det KV# <mellanslag> och därefter texten som gäller.
Fungerar för mig.

För Telia behöver du inte ha mellanslag efter. Börja med: *kv#Och skriv texten direkt.

Ursprungligen av jellyfisherman:

För Telia behöver du inte ha mellanslag efter. Börja med: *kv#Och skriv texten direkt.

Texten? nu fattar jag inte! alltså skriver man in *kv# där man skriver själva meddelandet eller skriver man det innan mobil-numret?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-25 20:36
Ursprungligen av Helmot:

Texten? nu fattar jag inte! alltså skriver man in *kv# där man skriver själva meddelandet eller skriver man det innan mobil-numret?

Eftersom du inte behöver ha mellanslag innan texten ska det förstås skrivas i textrutan, alltså de 4 första tecknen på SMSet.

Har någon motsvarande för Telenor - testade båda varianterna och fick det inte att funka på mitt nät

Löste problemet med en sida från aftonbladet från 2004. Man lägger till "##" först i sms:et när det gäller Telenor

Vet någon om denna Tjänst är gratis? Har själv Telia.

Japp det är gratis!
För oss med jailbreakade iphones finns det ett program som heter iPhoneDelivery att installera som fixar detta åt oss så slipper man hålla på och skriva några koder i början av smset. Då får man leveransrapporten som en "flash" på skärmen istället för som ett sms. (dessutom visas en liten bock vid smset man skickat som visar att det levererats)

Skulle gärna se att Apple byggde in kvittens stödet i iPhoneOS. så länge meddelandet inte har fått kvittens borde "pratbubblorna" var gråa. och bli gröna när kvittens har kommit.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-26 12:15

Det finns en bra lösning för endast 6€ via PayPal och den heter biteSMS

vart hittar man iphonedelivery?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-10-28 06:43
Ursprungligen av tummen89:

vart hittar man iphonedelivery?

På google?

iPhoneDelivery - SMS delivery reports finally arrived to iPhone! - GooDiPhone

Google funkar inte på alla datorer, det har man väl lärt sig från att hänga runt på forum av olika slag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-28 11:20
Ursprungligen av theplague:

Google funkar inte på alla datorer, det har man väl lärt sig från att hänga runt på forum av olika slag.

Big LOL, så verkar det faktiskt vara

1
Bevaka tråden