Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

LocateMe i 1.1.3

Tråden skapades och har fått 48 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-21 01:20

Är det bara för mig det helt slutat funka i alla tre programmen?
Kan ha varit i samband med att jag installerade Navizon.
Har testat installera om Locate Me utan resultat.

Programmen beter sig som att databasen inte går att nå.

navizon hittade mig igår, inte idag. mysko. den ringade in hela västerås också, vilket stämmer man lite närmare borde den kunna komma tycker man.

  • Medlem
  • 2008-02-21 17:46

Min funkar bara bra om jag har både Wifi och Edge igång. Telia i Stockholm. Jag har inte installerat något alls, men hade Navizon innan jag gjorde en restore till 1.1.3. Det verkar inte som att en restore tar bort allt.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-21 18:15
Ursprungligen av stfm:

Min funkar bara bra om jag har både Wifi och Edge igång. Telia i Stockholm. Jag har inte installerat något alls, men hade Navizon innan jag gjorde en restore till 1.1.3. Det verkar inte som att en restore tar bort allt.

Har du BL 3.9 så fungerar locateme utan några extra program.

//Rob

  • Medlem
  • 2008-02-21 18:24
Ursprungligen av Robo-X:

Har du BL 3.9 så fungerar locateme utan några extra program.

//Rob

Aha ... !

Min påstår att vi är i Paris... Funkade bra häromdagen utan några tredjepartsprogram.

  • Medlem
  • 2008-02-21 19:13
Ursprungligen av kolonabout:

Min påstår att vi är i Paris... Funkade bra häromdagen utan några tredjepartsprogram.

Njut så länge du kan.

Locate me funktionen fungerar inte alls för mig heller står något i stil med couldn´t determine your location. HAr provat navizon knepet utan något resultat. Har en oob 1.0.2 som jag uppdaterat til 1.1.3 med ziphone.

Någon som har något tips?

(skönt att det att det kommit en egen tråd för detta ärende då många verkar ha strul med detta.)

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-22 02:13
Ursprungligen av prinsen85:

Locate me funktionen fungerar inte alls för mig heller står något i stil med couldn´t determine your location. HAr provat navizon knepet utan något resultat. Har en oob 1.0.2 som jag uppdaterat til 1.1.3 med ziphone.

Någon som har något tips?

(skönt att det att det kommit en egen tråd för detta ärende då många verkar ha strul med detta.)

Testa installera Locate Me och kör det en gång först. Funkar det, så är det bra. Funkar det inte, så är du i samma sits som mig..

  • Medlem
  • Haninge
  • 2008-02-22 21:40

NaviZon fungerar mycket bättr eän LocateMe för mig.

Vill man se vart det fungerar baserat på WiFi sändare, så tror jag att denna karta visar hur mycket de har mappat i Sverige. Skriv in "Stockholm, Sverige" t.ex.

http://www.skyhookwireless.com/howitworks/coverage.php

Men, om man som jag inte använder Edge/GPRS så.blir det ganska meningslöst, då jag vet var jag är då jag har WiFi förbindelse (nåja, oftast i alla fall, jag snyltar sällan. )

När jag körde en restore till 1.1.3 med ziphone så funkade maps till att börja med, men sen några dagar senare så gav den upp och varken locate me eller navizon har kunnat hjälpa det. Nu har jag precis gått upp till 1.1.4 med ziphone och det har inte hjälpt det minsta. Är lite ställd nu...

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-03-02 18:13
Ursprungligen av Lone_fox:

När jag körde en restore till 1.1.3 med ziphone så funkade maps till att börja med, men sen några dagar senare så gav den upp och varken locate me eller navizon har kunnat hjälpa det. Nu har jag precis gått upp till 1.1.4 med ziphone och det har inte hjälpt det minsta. Är lite ställd nu...

Ah, nu är vi två. Inte den viktigaste funktionen, men det är grymt störande att det inte fungerar.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-03-19 19:45

Efter några veckor utan att funktionen fungerat alls, så får jag nu resultat igen. Innan den dog, så hittade den hyggligt rätt. Max en kilometer fel. Nu hamnar jag några hundra mil norr om Kanada. Varje gång. Med tre master låsta.
Nån annan som märkt att deras positionering har ballat ur?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-03-19 21:47

Först hamnade jag ca 5 km ifrån där jag bor, men nu bor jag tydligen på grönland

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-03-19 22:08

Yay.. Nu hamnar cirkeln exakt på huset. Kanske de fört in koordinaterna på mina trådlösa routers nu.
Skönt att det snurrar igen. Hade gett upp.

Locate Me funkar dock fortfarande inte.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-20 14:26

Locateme måste vara den sämsta iphone applikationen? Vad skall man med den till om den är opålitlig och inte visar exakt vart man är. Hela grejer faller ju då.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-24 07:41
Ursprungligen av Grandy:

Locateme måste vara den sämsta iphone applikationen? Vad skall man med den till om den är opålitlig och inte visar exakt vart man är. Hela grejer faller ju då.

För oss i Sverige, ja. Men det betyder ju inte att den är helt värdelös för de som bor i storstäder i USA....

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-03-24 02:04

Google Maps locate me fungerar bara när jag kör Wi-Fi. Masterna säger att jag är där uppe nära nordpolen. Skumt.

Bevaka tråden