Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Comviq/tele2 funkar ej men iphone?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skumt. Från och med igår kan jag inte ringa ut med iphone och mitt tele2-sim. Ta emot samtal funkar dock.

Telia kontantkort funkar i iphonen och tele2-sim:et fungerar i en annan telefon.

Tänkte väl att jag skulle uppdatera till 1.1.4 som ett försök att lösa detta, men innan jag gör det. Är det någon som känner igen detta problem?

Beskriv vad som händer/inte händer när du försöker ringa...

• Medlem
  • Lidingö
  • 2008-03-02 17:46

mitt råd är väl att göra om återställ proceduren och lås upp den igen (försök med 1.1.4 firmware) och om det inte funkar kan det ju vara så att du har ett 3g kort, (2g=de som gäller)

Okej lite noggrannare beskrivning:

1) Trycker ring.. (antingen från telefonbok eller från knappsats.
2) Iphone går till skärmen med högtalare, ljudlös, etc. Det står "ringer *person*"
3) Tutar i luren tre gånger i snabb följd. (samma hastighet som vid uptaget).
4) Det står "samtal avslutat"
5) Det står "samtal misslyckades"

På tidigare telefon (sony-e) har jag några gånger fått de där tre snabba signalerna och då har det stått "nätfel".

Det är inte ett 3G-kort, har nog haft sim-kortet sedan -02. Funkade ju dessutom hur bra som helst i hela veckan. Och kortet fungerar ju som sagt i annan telefon.

Edit: Hmm, såg nu att när jag ringer med teila kontantkortet så står det vidarekoppling aktiverad, vet inte vad det innebär. Men kan det ha med saken att göra?

Ibland får jag detta när det helt enkelt är upptaget hos mottagaren (och de inte har samtal väntar aktiverat).

jo fast jag höll ju telefonen jag ringde till i andra handen så jag är rätt säker på att det inte var upptaget :). Anyhow, uppgraderade till 1.1.4 och allt är dandy igen.

1
Bevaka tråden