Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dags att ge något tillbaka.. 1.1.3 med January-update!

Tråden skapades och har fått 43 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Dags att göra ipoden redo för uppdatering till firmware 1.1.2
1, Börja med att gå in i inställningarna och sätta "autolock" till "never"

Vart då?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-02 18:57
Ursprungligen av Johanboyboy:

Dags att göra ipoden redo för uppdatering till firmware 1.1.2
1, Börja med att gå in i inställningarna och sätta "autolock" till "never"

Vart då?

På svenska:
Inställningar:Allmänt:Autolås till Aldrig

Nu är min touch jailbreakad, tackar

5, Filen du ska söka efter och uppdatera med heter "1_1.1.2_3B48b_Restore.ipsw"

När jag uppdaterar till denna så försvinner Installer ikonen och SSH ikonen, ska det bli så?

Senast redigerat 2008-03-03 16:24
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-02 19:45

Kanske lite offtopic, men orkade inte göra ny tråd. Nu har jag 1.1.3 jailbreakad på min iPod, vad händer om jag uppdaterar till 1.1.4 via iTunes?

Om du bara uppgraderar rätt upp och ner kan du lita på att ditt jailbreak försvinner.

Jag vet inte om det finns ett jailbreak för 1.1.4 än, och vad jag hört fungerar Ziphone enbart med 8GB-ipod.

Tror vi får vänta ett tag och se vad som händer.

Vilken version var det du jailbreakade? Du måste jailbreaka varje version, så om du har 1.1.1 och uppgraderar till 1.1.2 måste du jailbreaka 1.1.2-mjukvaran med. Och då måste du innan ha installerat Oktoprep från 1.1.1.

Jag jailbreakade 1.1.1, sen skulle jag uppdatera till 1.1.2, då försvann ikonerna i touchen "Installer" och "SSH", jag hade installerat community sources och oktoprep innan jag försökte uppdatera till 1.1.2.

Då behöver du genomföra jailbreak för mjukvara 1.1.2.

"Dags att ipoden jailbrekar din ipod som redan har 1.1.2? (...)" ovan.

Oktoprep finns inte i min installer!!! Jag har kommit så långt att jag har installerat community sources men där finns det inte heller. Kan någon skriva vad jag har gjort fel eller vad jag ska göra för att få oktoprep?

Snäll hjälp mig !!!! Tacksam för svar

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-03-17 23:12

Glöm allt det där. Ziphone fungerar nu klockrent med ipod touch och 1.1.4!! http://www.ziphone.org/
För att sen få in January update lägg in http://ipodtouchmaster.com/files/repo.xml i sources. Gå sen till iPhone 1.1.4 Apps under Install och kör in dom så är det klart!
För att få summerboard att fungera så installera BSD subsystem. Sen Summerboard och sen Smb Theme Fix som ligger under SummerBoardFix. Man måste starta om ipoden helt innan smb fungerar..

Hej. Köpte ipod touch idag och har jailbreakat den.
Om jag inte har kontakt med internet, finns någon sida på internet att ladda ned apps och spel till touchen?

Mvh Axelwaad

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-21 20:10
Ursprungligen av axelwaad:

Hej. Köpte ipod touch idag och har jailbreakat den.
Om jag inte har kontakt med internet, finns någon sida på internet att ladda ned apps och spel till touchen?

Mvh Axelwaad

Kolla in på Modmyifone
Gratis registrering och en massa downloads.
Se till att du har BSD Subsystem och openSSH installerat först dock då du måste lägga in dom manuellt!

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-03-21 19:17

nej men om du har jailbreakat den så finns ju installer på din touch..

Vet inte vad BSD subsystem är men kan nog hitta info om det.. Tack för svar!
Ska kolla in länken..

Bevaka tråden