Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur installerar jag NitoTV?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Finns det någon vänlig själ som kan förklara för mej hur jag ska installera NitoTV på min nyhackade appleTV? Jag har installerat ATVFiles, men HUR gör jag??
Sen, var ska jag lägga mina filmer som jag vill spela upp på ATV, UTAN att kopiera över dem?
De jag vill kopiera över, var ska jag lägga dem? Kan jag dra dem direkt till nån mapp i Findern?

Tacksom för snabbt svar.

/Claes

Jepp, nu fick jag in det. Men de senare frågorna kvarstår.

Logga in med afp på afp://appletv.local välj att logga in på Frontrow, och så lägger du filmerna i Filmer-mappen.

Se till att du har AFP aktiverat under ATVFiles.

För att kunna streama filmer till din ATV så måste de ligga i iTunes, och för att de ska gå att lägga där så måste de vara kodade till mv4 eller vad det nu är för format.

Sen har jag dålig koll på NitoTV och ATVFiles alla funktioner, men man tycker ju att NitoTV borde kunna streama video från din dator. Search and you shall find. Säg till om du hittar något.

Har letat som en tok nu, kan inte hitta något. Är det nån annan som vet om man kan streama sina filmer från en dator till atv, och spela upp i NitoTV, utan att behöva lägga in filmerna i iTunes?

Är det förresten nån som kan spela upp HD-filmer? Har försökt mej på det, men ingen jag har testat har funkat. Alltså det har gått att starta .mkv-filerna, men det har hackat så enormt mycket så det inte går att kolla.

Om du kör ATV 1.0 och ATV 1.1 så kan man i nitoTV lägga upp sina film hårddiskar som nätverksvolymer och sen streamar man sina filmer direkt från den datorn dom ligger på...
Men i ATV 2.0 så kan man i dagsläget inte detta eftersom de tydligen har problem med att lösa det. Jag fabriksåterställde min ATV idag tillbaka till version 1.0 och sen gjorde jag en full uppgradering till version 2.0 och sen med hjälp av patchstick för version 2.0 fixade jag igång SSH på min ATV och därefter la jag in nitoTV 0.2.2 för ATV 2.0 och då får man tillbaka många av de pluginsen som fanns för version 1.0 och 1.1 och det finns en meny för att ansluta mot nätverksvolymer men det bara hänger sig om man försöker... Jag har gjort en guide till hur man gör för att skapa en patchstick för ATV 2.0 och hur man får in nitoTV. Jag har varit i kontakt med vagnretur.nu om han är intresserad av att publicera guiden, jag tänkte att det är bättre om all info om hur man gör både i ver sion 1.0., 1.1 och 2.0 finns på samma ställe...
Men om någon inte hinner vänta på att guiden kommer ut och är intresserade av att vara "beta testare" som skicka ett PM.

Tjena! Jag har inte vågat uppgradera till take 2 än. Kör 1.1. Hur gör man för att lägga hårddiskarna som nätverksvolymer? har du nån länk eller orkar du skriva en beskrivning?
Hur funkar .mkv på era atvs? På min hackar det som sagt, rejält mycket. Surt om man måste konvertera om allt som finns...

Du går in i nitoTV menyn och sen går du till "network" och där efter får du upp en lista med till en lista över tillgängliga servrar och där bör du få upp din dator i mitt fall "Home Of Firefoxx afpovertcp", välj den server du vill ansluta till och sen får du ange ditt loginname och där efter kommer det upp en ny ruta mdär det frågas efter ditt lösenord. När detta är avklarat bör du få upp en lista över tillgängliga diskar på din server välj den du vill ansluta till och efter ett tag får du samma lista igen så du kan välja nästa disk du vill ansluta eller så trycker du påmeny knappen på fjärrkontrollen tills du kommer ut till nitoTV menyn igen sen går du in i menyvalet "files" i nitoTV, där ska då dina anslutna diskar finnas...

1
Bevaka tråden