Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Region Patch för 1.1.3 och 1.1.4

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-02 05:35

Såg precis att det finns ett nytt paket i installern som lägger till länder format för nästan alla länder. Hittas under iClarified och heter Region Patch (1.1.3) och Region Patch (1.1.4). Det finns en guide på iClarified sida.

//Rob

låter fint !

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-03-02 14:16

Har man installerat SwePhone är dock detta inte riktigt så mycket att ha. Svenskt regionformat har du redan via SwePhone och är man en svensk som bor i Sverige behöver man ju inte fler kan tyckas.

Tyvärr fungerar inte SwePhone nummerhantering så bra.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-02 18:50
Ursprungligen av heiko:

Tyvärr fungerar inte SwePhone nummerhantering så bra.

???
På vilket sätt då? För mej funkar det 100 % såvitt jag kan se....

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-03-02 20:03
Ursprungligen av kenjon:

???
På vilket sätt då? För mej funkar det 100 % såvitt jag kan se....

Har inte vi i Sverige bindestreck mellan nummer som t.ex. (beroende på hur man skriver) 0733-954875 eller 073-9148596, 0155-67548. SwePhone har inga bindestreck, men det kanske inte är detta som ändras - jag har ingen aning.

Vad är det för speciellt med den här nummerhanteringen?

nu1mlock

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-02 20:09
Ursprungligen av nu1mlock:

Har inte vi i Sverige bindestreck mellan nummer som t.ex. (beroende på hur man skriver) 0733-954875 eller 073-9148596, 0155-67548. SwePhone har inga bindestreck, men det kanske inte är detta som ändras - jag har ingen aning.

Vad är det för speciellt med den här nummerhanteringen?

nu1mlock

Vi "hade" bindestreck tidigare, när vi hade rikssamtal. Numera är det en taxa för hela Sverige, vilket har gjort att bindestrecket har tappat sin funktion, förutom vad gäller läsbarheten. En del använder mellanslag istället....
Det vart lite rörigt i GSMs barndom, Telia hade 0705-, Europolitan 0707, Tele2 0703 (eller något ditåt). Sedan fick vi behålla numren vid operatörsflytt, då skrev en del 070- medans andra fortsatte med 4 siffror före strecket.
En hel del hemsidor accepterar inte ens bindestreck, utan alla siffror ska skrivas i en följd. Det börjar bli vanligt även vad gäller personnummer mm.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-03-02 20:25
Ursprungligen av kenjon:

Vi "hade" bindestreck tidigare, när vi hade rikssamtal. Numera är det en taxa för hela Sverige, vilket har gjort att bindestrecket har tappat sin funktion, förutom vad gäller läsbarheten.

Det är just det - läsbarheten. Det ser mycket snyggare och mer ordentligt ut med ett bindestreck istället för mellanslag (eller ingenting). Detta kan jag dock leva med, jag har inget speciellt

Den stora frågan återstår dock. Vad är det som är så speciellt och viktigt med den versionen som är ny i Installer?

nu1mlock

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-02 20:38
Ursprungligen av nu1mlock:

Det är just det - läsbarheten. Det ser mycket snyggare och mer ordentligt ut med ett bindestreck istället för mellanslag (eller ingenting). Detta kan jag dock leva med, jag har inget speciellt

Den stora frågan återstår dock. Vad är det som är så speciellt och viktigt med den versionen som är ny i Installer?

nu1mlock

Enligt ifun.se, buggfixar. Vilka vet jag inte, och inte heller vilken betydelse de har för oss.

Har kört denna app i Skottland ett par dar nu och den verkar fungera fint!

Ursprungligen av kenjon:

???
På vilket sätt då? För mej funkar det 100 % såvitt jag kan se....

Eftersom vi kör med MobilCentrex från Telia så ingår vi ett växelsystem och från version 1.1.2 man kan inte längre se vem som ringer.
Just nu ligger telefonen på hyllan tills detta är löst.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-03 07:21
Ursprungligen av heiko:

Eftersom vi kör med MobilCentrex från Telia så ingår vi ett växelsystem och från version 1.1.2 man kan inte längre se vem som ringer.
Just nu ligger telefonen på hyllan tills detta är löst.

Eftersom den skickar ut numret med 00? Det måste ju Telia kunna fixa, det är ju inte rätt standard.....

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-03-02 21:42

Men vad innebär den nya "Region patchen"? Det är alltså inte SwePhones nya uppdatering som det talas om här.

nu1mlock

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-02 23:35
Ursprungligen av nu1mlock:

Men vad innebär den nya "Region patchen"? Det är alltså inte SwePhones nya uppdatering som det talas om här.

nu1mlock

SwePhone har en minivariant av regionpatchen. Plus att du får svenska menyer mm.

Ursprungligen av nu1mlock:

Men vad innebär den nya "Region patchen"? Det är alltså inte SwePhones nya uppdatering som det talas om här.

nu1mlock

Har inte testa denna men det kanske värt att prova.

1
Bevaka tråden