Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Val av skärm

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag ska köpa en MacBook Pro inom en snar framtid och den ska huvudsakligen användas till Final Cut. Mitt problem är mestadels valet av skärm; 15" 1400x900, 17" 1680x1050 eller 17" 1920x1200?
Jag tänkte om några med dessa olika upplösningar kunde ladda upp en skärmdump i fullstorlek av sitt skrivbord, eller allra helst Final Cut med standradupplägget av fönster igång, så att jag kan jämföra om det är nödvändigt att gå upp i upplösning från en 1400x900.
Enbart åsikter om valet är också varmt välkomna.
Tackar hjärtligast på förhand!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-02 22:33

Gå till en AppleStore eller annan affär och kolla själv. Av någon anledning tyckte jag 1920x1200 var bättre på 24" iMac än på 23" ACD. Det var intressant. Min rekommendation är att klämma lite på grejerna.

/B

Varit till BK-Data här i Falun och de hade enbart 15" inne tyvärr. Jämförde lite mot en iMac i 1920x1200 dock, men skulle vilja ha en mer rättvis bedömning.

En anledning till att 1920x1200 känns bättre på Apple's 24" iMac kan vara för att de kör med en H-IPS Panel istället för S-IPS, samt att skärmen är glossy

och så är ju skärmen en tum större också

1
Bevaka tråden