Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Clavia släpper nytt på Musikmesse

Tråden skapades och har fått 96 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det är snart dags för Musikmesse och ryktena går om Clavias pressrelease där de nämner att de tänker presentera en ny produkt.

Vad tror ni? Nord Wave Rack? Nord Wave Modular? Gissa på.

Musikmesse går av stapeln 12-15 mars.

Om pressreleasen och ryktena är sanna är en annan sak.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-01 18:14

Åh, snälla clavia släpp en dedikerad hårdvaru-programmer till Nord Modular G1 & G2 så man slipper sitta med datorn...!

• Medlem
  • 2008-03-01 18:19

Är nog lite väl mycket realist här, så jag tror de släpper något för den giggande musikern. De ljud som man "behöver". Vad har de inte täckt upp redan?

Själv skulle jag vilja se NM3 eller något liknande. Fler moduler till NM2 kanske?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-01 23:11

Tja, elpiano och elorgel har de redan släppt, en stråkis är väl det som fattas...

• Medlem
  • 2008-03-02 09:10
Ursprungligen av Disko:

Hade de gjort en sådan och sålt till ett billigare pris än Access Virus Snow hade jag slagit till direkt.

Hoppas på det Disko !

Så länge det är en klaviatur är det intressant, tycker dom har bizarrt hög standard på sina releaser.

• Medlem
  • Nyköping
  • 2008-03-02 09:24

hoppas på diskos tanke.
eller ialla fall en G2 rack med rattar och
inte den där hemska engine.

Vågar inte hoppas på för mycket, men en fungerande G2-editor till Vista och OSX skulle sitta fint...

Ursprungligen av sawtooth:

Vågar inte hoppas på för mycket, men en fungerande G2-editor till Vista och OSX skulle sitta fint...

De håller på med en ny version i alla fall.

Citat:

On January 24, 2008, members of the development team at Clavia began the process on updating the editor and the drivers for the Nord G2 Modular. The team are working simultaneously on a Vista driver and an Intel compatible Mac version of the editor. We cannot estimate on a release date yet, this will be announced later.

Ursprungligen av Katzenjammer:

Jo, jag såg det typ 15 sekunder efter att jag postat. Den som lever får se...

Tomas Johansson mailade på electro-music.com och frågade efter beta-testare till uppdaterad OSX och Vista-driver, så det är definitivt på gång. Se http://electro-music.com/forum/viewtopic.php?t=22579&postorder=asc&start=275 (sidan 12).

Jag skulle definitivt vara sugen på en desktop-version av Modular G2. Gillar min Engine, men ett hårdvaruinterface som man får plats med i hyllan (och kanske blir några lappar billigare än tre-oktavsgrejen) hade varit suveränt.

/Stefan

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-03 08:36

Diskos förslag till en någorlunda billig peng hade inte varit fel!

Hög tid att uppdatera G2, vi vill ha nya balla moduler!

Men antagligen blir det någon ny Stage-variant. Det är ju uppenbarligen där dom tjänar pengar, Modular-koncepter verkar vara mest för skojs skull...

• Oregistrerad
  • 2008-03-03 09:11

Är det inte bara en tidsfråga innnan de ger sig in i VST/AU/rtas-branchen? en VSTintegrerad nord modular hade vairt stencoolt. Ser att de letar haxx0rz på hemsidan iaf

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-03 16:05

Fördelen med att kränga hårdvara är att den är svår att piratebay:a hem...

• Oregistrerad
  • 2008-03-03 16:51
Ursprungligen av rydan:

Fördelen med att kränga hårdvara är att den är svår att piratebay:a hem...

Att de skulle göra rena mjukisar är väl tveksamt, ja tänkte mer på ngt i stil med virus TI.

Citat:

But will there be any news, I hear you scream?! Well, you'll have to wait a bit. Some time during the trade show Thursday, we expect a minor update on this website....

Förbered er för torsdagen den 13:e. http://clavia.se/

Hmmm....Clavia skall vara i : Halle 5.1, booth C64.....kanske det blir en integrering med en SID-station , eller liknande??? Det måste ju ha en betydelse? Eller kanske blir det en surround maskin?? (Halle 5.1, booth C64.)...ja.... vi får väl vänta till den beryktade torsdagen....

Mvh

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-13 07:26

Förbered er för torsdagen den 13:e. http://clavia.se/

Dagen D i dag...eller kanske dagen C?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-05 10:10

En nord Wave rack?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-05 12:01

Eller en nord rave wack...?

Haha Nord Rave hade varit helt rätt i tiden. Jag tror benhårt på Nord Modular G3 VST.

• Medlem
  • Skövde
  • 2008-03-05 12:45

Hmm...det enda de inte "täckt upp" i den klassiska bemärkelsen är väl gamla stråkmaskiner som är på modet igen. De går iofs att emulera tillräckligt bra på en nord lead och G2. Antagligen på en wave också iofs, jag vet inte då jag inte har testat.

Eller så uppdaterar de väl kanske sin electro-serie som verkar ha hamnat en del i skymundan. De har ju en bättre orgel i sin dubbelmanual-orgel än vad den har osv...

Eller så blir det väl en rackversion av någon av deras "gamla" produkter.

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-03-05 13:03

Finns det inte stråk i stage/elektro?? tror deras husbands-syntar är det dom kan krenga ännu mer av!!

Hoppas på NordFX en asgalen kaospadda eller knaslåda med massa olika efektmoduler man kan patcha runt med...

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-05 13:36

Stråkmaskinsekvilibrisator tror jag också på, de har ju licensierat en hel massa Mellotron-ljud till andra produkter så att bygga in dem i något mer presetbetonat känns ju inte helt konstigt.

Jag hoppas på att de släpper alla sina syntar i kartongpapp så man kan se tuff ut utan att behöva köpa de riktiga motsvarigheterna. Hade varit perfekt för turnén. En hel rigg med Clavia-kartong-syntar. Lite som IKEA, vik-dem-själv-syntar.

Hoppas också på en knaslåda faktiskt, behöver inte vara spelbart på nåt sätt, ska bara ha tusen rattar och in/utgångar och låta knas, gärna 350 leds som visar hur dåligt den mår också

• Medlem
  • Skövde
  • 2008-03-05 15:36

Mellotronljuden ska väl gå att stoppa in i nord wave och det låter som en mellotron, eller har jag missat något?

Annars hade det vart grymt med en renodlad sampler med VA-upplägg som Peter H önskar.

Bevaka tråden