Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ipod classic som minnepinne

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

JAg använder min iPod som minnepinne med i stort sätt allt jobbmaterial på. Jag tar bara ut den ur datorena medan jag cyklar till o från jobbet (ca 40 minuter enkel väg). Nu börjar jag fundera på hur bra detta är för batteriet. Det laddar ju i princip aldrig ur. Ngn som vet hur batterierna fungerar i nya ipods som kan ge mig ledning?

MVH
powerplant

Låter läskigt - backup??
Gällande batteriet finns det rekommendationer på apple.se, har för mig att man bör ladda ur en gång i månaden men att det inte är så värst kinkigt. Du kan ju spela i tomme någon natt då och då för att dra ur batteriet.

Jag har läst att batteriet mår dåligt av att laddas ur...

givetvis gör jag backup (på båda datorerna, ofta varje dag). Det blir jättesäkert eftersom risken är liten att jag tappar ipoden och får två datorer stulna samma dag (på olika ställen) är ganska liten.
Jag läste på apple.s och där står det att ipoden skall klara 400 laddningscykler. Jag laddar min ipod två gånger om dagen och då håller kanske batteriet bara lite ängre än ett halvår? Har jag fattat rätt?

1
Bevaka tråden