Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Egna Ringsignaler

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-03-02 23:13

Hej jag har provat allt men får inte in egna ringsignaler på min iphone är det någon som har något bra tips? har 1.1.4 nu iaf..:D

jag har oxå 1.1.4. Har problem med att jag bara får in en av mina signaler till iphonen.
Även om jag synkar över alla (4st) mina signaler så får jag upp samma signal i iphonen.
Dvs: jag får upp 4st av en och samma signal.

Är det någon som vet någon lösning till det här??

Du hittade alltså ingen annan tråd ang detta när du sökte?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-03-02 23:29

Ringsignalerna får inte vara längre än 30 sekunder.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-02 23:41

Fungerar klockrent med ringsignaler på 1.1.4 jag har nog ett 40-tal ringsignaler nu hehe

  • Medlem
  • Hillared
  • 2008-03-03 13:57

Har inte heller märkt av några problem med de två ringsignaler (bark funkar fint för min del just nu ) som jag har utöver standard.

När jag "skapar" dem så öppnar jag valfri truddelutt i Garageband och väljer ut den del (40 sekunder eller kortare) som jag vill ha sedan väljer jag "Share" och "Send ringtone to iTunes" (eller om det står "Share" kommer inte ihåg för tillfället).

Sedan är det bara att synca luren och njuta av nya ljud

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-03 15:11

Ringsignalen kan vara över 1 min lång men du kan inte använda iTunes för att lägga in den på din telefon. Med iToner kan du installera långa ringsignaler utan några problem.

//Rob

Har hittat ett lätt sätt att fixa egna ringsignaler. Funkar för för långa rigsignaler oxå (har en som är 3:18 ) (Fungerar med 1.1.3 och 1.1.4)

1. Ta en vanlig mp3 låt som du har i iTunes, högerklicka och välj "Konvertera markeringen till AAC"

2. Låter kommer komma upp som en kopia i ditt iTunes bibliotek, så du kan bara ta bort den från biblioteket, men inte från datorn!

3. Leta upp filen, hamnar i mappen "iTunes music" som ligger någonstans på datorn. Byt namn på den från "xxxxxx.m4a" till "xxxxxx.m4r".

4. SSH:a in på iPhonen (använder Filezilla) och lägg dina ringsignaler i /Library/Rinngtones. (Går ej att synca dem med iTunes)

5. Viola, nu har du fungerade ringsignaler i valfri längd i iPhonen!!!

Senast redigerat 2008-03-03 21:16
Ursprungligen av Smoothie:

Har hittat ett lätt sätt att fixa egna ringsignaler. Funkar för för långa rigsignaler oxå (har en som är 3:18 ) (Fungerar med 1.1.3 och 1.1.4)

1. Ta en vanlig mp3 låt som du har i iTunes, högerklicka och välj "Konvertera markeringen till AAC"

2. Låter kommer komma upp som en kopia i ditt iTunes bibliotek, så du kan bara ta bort den från biblioteket, men inte från datorn!

3. Leta upp filen, hamnar i mappen "iTunes music" som ligger någonstans på datorn. Byt namn på den från "xxxxxx.m4a" till "xxxxxx.m4r".

4. SSH:a in på iPhonen (använder Filezilla) och lägg dina ringsignaler i Library/Rinngtones. (Går ej att synca dem med iTunes)

5. Viola, nu har du fungerade ringsignaler i valfri längd i iPhonen!!!

Detta sättet funkar kanon...

//Everlast

Eller så kan man göra såhär.... om man har mac...

* välj valfri låt i iTunes gå till avancerat, välj KONVERTERA TILL AAC

* en ny AAC kopia dyker upp under original-låten i iTunes

* välj låten du just konverterat, högerklicka välj, ALTERNATIV välj låtens längd

* välj AAC kopian, gå till avancerat, välj VISA I FINDER

* högerklicka på låten, visa info, byt från .m4a till .m4r i slutet på filnamnet

* dra ut kopian till skrivbordet

* radera kopian i iTunes

* dra in kopian från skrivbordet till ringsignaler i iTunes

* synka mobilen

* färdigt !

//Everlast

Ursprungligen av everlast:

Detta sättet funkar kanon...


//Everlast

Hur ändrar man namn från m4a till m4r då? Jag klickar på egenskaper på låten, men den heter bara "xxxxx". och så står det, "filtyp: m4a-fil" och det går ju inte att ändra..? Att bara skriva xxxx.m4r fungerar inte, fortfarnade en m4a fil, bara det att den heter xxxxxx.m4r. Fattar inte riktigt..

Jag kom på vad jag gjorde för fel...
Jag ändrade bara lite inställningar under "visa" så fungeraed det

Ursprungligen av Erik Dungert:

Hur ändrar man namn från m4a till m4r då? Jag klickar på egenskaper på låten, men den heter bara "xxxxx". och så står det, "filtyp: m4a-fil" och det går ju inte att ändra..? Att bara skriva xxxx.m4r fungerar inte, fortfarnade en m4a fil, bara det att den heter xxxxxx.m4r. Fattar inte riktigt..

Om du kör PC med Windows:

Den här datorn -> Verktyg -> Mappalternativ -> Visning -> Bocka av "Dölj filnamnstillägg för kända filtyper". Sen går du upp filändelsen också, dvs .m4a i ditt fall.

Hoppas det löser sig!

********************************

Vill även själv tacka för alla tips i tråden, nu skall jag också lägga in låtar!

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-03-03 19:04

frågan är väl om det är nödvändigt med ringsignaler som är längre än 1 minut? man hinner ju ändå inte höra hela.

Jag får det inte att fungera. En mapp direkt under Library som heter Ringtones?! Inte i Media/iTunes/...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-03 19:53
Ursprungligen av iJohannes:

Jag får det inte att fungera. En mapp direkt under Library som heter Ringtones?! Inte i Media/iTunes/...

Japp /Library/Ringtones, inte Library/Ringtones

  • Medlem
  • Haninge
  • 2008-03-03 19:55

Kan rekommendera er att ladda ner programmet MP3 Trimmer som fungerar utan någon licens. Programmet låter er "klippa" ut segment i låten, på så sätt sparar ni plats på iPhonen.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2008-03-03 21:32

Everlast, försökte göra så som du uppmanar till, men det hela reulterar i att den bara byter låt vid uttsatt tid.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-03-29 23:14

bra tips funkar fint!

Här är ett sätt som liknar de redan beskrivna, men enligt mig är mycket bättre, man slipper ssh:a och gör det direkt i iTunes

http://www.youtube.com/watch?v=4qIt1pcbhi4

lycka till!

  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-04-01 13:44

tjo smothie du har en fråga till dig har precis köpt en iphone 8gb med 1.1.4 och kör itunes 7.6 versionen. jag har döpt om mina musikfiler till itunes formatoch dragit in dom i itunes under ringsignaler men kan ej synka dom in i telefonen vet du varför?? dom syns på datorn men ej i telefonen. du skrev detta på forumet. 4. SSH:a in på iPhonen (använder Filezilla) och lägg dina ringsignaler i /Library/Rinngtones. (Går ej att synca dem med iTunes hur menar du med att ssh:a in på iphonen kan du skriva en kort beskrivning så vore jag väldigt tacksam

mnvh stefan

Ursprungligen av hottis:

tjo smothie du har en fråga till dig har precis köpt en iphone 8gb med 1.1.4 och kör itunes 7.6 versionen. jag har döpt om mina musikfiler till itunes formatoch dragit in dom i itunes under ringsignaler men kan ej synka dom in i telefonen vet du varför?? dom syns på datorn men ej i telefonen. du skrev detta på forumet. 4. SSH:a in på iPhonen (använder Filezilla) och lägg dina ringsignaler i /Library/Rinngtones. (Går ej att synca dem med iTunes hur menar du med att ssh:a in på iphonen kan du skriva en kort beskrivning så vore jag väldigt tacksam

mnvh stefan

Ok, du kan alltså inte synca dem i iTunes (jag får det iaf inte att funka den vägen).

Du ska istället ladda ner ett program som heter "Filezilla"

Sen när du har öppnat programet så har du några fält nästan högst upp:
1. Host, där skriver du in din iphones ipnummer (finns i Settings > Wi-Fi > "Blåa pilen på det nätver du är ansluten till")
2. Username, antingen mobile eller root, vet inte riktigt.
3. password, "alpine" om du inte har ändrat det.
4. port, skall vara 22

Klicka sedan på connect (bredvid port)

När du väl är inne i telefonen (kan ta ett bra tag första gången) så går du till den första mappen, den högst upp alltså, sedan "Library", och sedan "Ringtones" där lägger du dina ringsignaler. Dom dyker upp direkt i telefonen.

Finns ett program i installer som fixar allt till dig i telefonen utan att ssha eller nått. Ligger under multimedia efter att du lagt till http://i.danstaface.net under sources

http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=839

Fixar även sms signaler direkt i iphonen.......

1
Bevaka tråden