Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp mig scrolla

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Behöver hjälp utav er som har MacBook och som brukar scrolla med två fingrar
och ni som har en vanlig scroller.

Flash stödjer normalt inte scroll på mac men jag har gjort ett fix som nog löser detta.

adressen är

http://gotfredsen.homedns.org/portfolio/

1000 tack

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-03-04 14:49

Tvåfingerscroll fungerar, men när man stänger sidan så försvinner markören några sekunder och det är ganska så irriterande.

Ursprungligen av Mija:

Tvåfingerscroll fungerar, men när man stänger sidan så försvinner markören några sekunder och det är ganska så irriterande.

HÄRLIGT ! jippi

ok du säger att den försvinner ? vilken webläsare använder du ? och hur stänger du fönstret ?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-03-04 14:53

Safari 3.0.4 (523.12.2)

äpple + w

Tvåfingerscroll fungerar inte för mig.

Safari 3.1 (5525.9)

Funkar däremot i Firefox 2.0, och då försvinner inte muspekarn vid stängning.

kör själv med 3.0.4 och den försvinner inte .. slugt .. ok om ni besökt sidan tidigare se till att "töm cachen" i safari så inte gammal data ligger och spökar ..

föresten 3.1 ? vart återfinns den ?

Efter cachetömning fungerar det. Lite ryckig scroll, men det fungerar, det gör det. Jag får inte heller problem med försvinnande muspekare.

3.1 återfinns på Apple Developer Connection som en betaversion. Jag tänkte att det kunde vara kul att kolla...

Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Efter cachetömning fungerar det. Lite ryckig scroll, men det fungerar, det gör det. Jag får inte heller problem med försvinnande muspekare.

3.1 återfinns på Apple Developer Connection som en betaversion. Jag tänkte att det kunde vara kul att kolla...

jag har ändrat ryckig-heten genom att minska delta värdet ... testa att tömma cachen och se om den upplevs som mjukare . jag tror dock att jag ändrat den för mycket ..

Hela sidan flyter mycket smidigare nu. Scrollar kanske lite långsamt nu. Kanske nåt mellanting vore bäst.

1
Bevaka tråden