Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

komma ihåg spår i ljudbok

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Mölndal
  • 2008-03-03 01:13

Om jag lyssnar på en ljudbok och avbryter lyssnandet halvägs in i fil 21. Lyssnar lite på musik och sedan återupptar lyssnandet på ljudboken. Jag kommer då inte i håg att jag var på fil 21 och lyckas inte få ipoden att komma i håg det heller. Finns det ingen funktion som kan komma i håg vart i min spellista jag kommit? Det funkar ju givetvis om jag bara lyssnar på judböcker hela tiden, men ibland vill man ju ha musik med.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2008-03-03 11:37

Du kan ju annars lägga ihop alla filer till en enda stor mp3-fil, sedan konvertera till acc!

Så har jag gjort på mina 50 ljudböcker, funkar kanon faktiskt

körde mergemp3.exe och sedan "mp3 to ipod audio book converter"

//najkks

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2008-03-03 23:33
Ursprungligen av najkks:

Du kan ju annars lägga ihop alla filer till en enda stor mp3-fil, sedan konvertera till acc!

Så har jag gjort på mina 50 ljudböcker, funkar kanon faktiskt

körde mergemp3.exe och sedan "mp3 to ipod audio book converter"

//najkks

Det funkade bättre... tack.

Har en ny fråga oxå, varför kan man inte se speltid när man lyssnar på musik eller ljudbok? Vore ju varit trevligt att kunna se hur långt in i tex en ljudbok man har kommit.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2008-03-04 00:01
Ursprungligen av toox:

Det funkade bättre... tack.

Har en ny fråga oxå, varför kan man inte se speltid när man lyssnar på musik eller ljudbok? Vore ju varit trevligt att kunna se hur långt in i tex en ljudbok man har kommit.

Så sant.. har själv testat men inte kommit fram till nåt sätt som man kan se aktuell tid, eller kvarvarande tid.. kanske nån annan som vet?

Har märkt att när man konverterat om böcker till "m4b" så tar de mindre än filen som "mp3"

//najkks

jag vet hur =P

du trycker en gång på omslaget av skivan så kommer det upp en liten ruta i övre delen av omslaget där det står hur lång tid det är kvar samt spelad tid.

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2008-03-04 15:06

Hej på er! ..jag har ett problem som jag brottas med! Lyssnar just nu på Camilla Läckbergs "Tyskungen" och har råkat pilla till skärmen så att ljud boken backat till början på boken. När jag nu försöker att dra fram indikatorn via skärmen till dit jag var i ljudboken så hoppar den ur ljudboks läget.. FRUSTRERANDE! Har lyssnat på "Olycksfågeln" innan och kunde backa och köra framåt hur mycket jag ville utan att det ballade ur!! Har böckerna konverterade till Mb4 filer..

1
Bevaka tråden