Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Påminnelser får nano 3g att krascha

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag och min bror har varsin Nano 3g och om man lägger in en påminnelse så kraschar iPoden och sedan startar om (Apple loggan) när påminnelsen ska "pipa", om man väljer något annat språk än svenska så fungerar det (har testat engelska och danska). Det är inget som försvinner från iPoden och allting annat fungerar som det ska.

Först trodde jag att det var något problem med firmware v.1.1 men sedan testade jag på min brors Nano innan han uppgraderade sin och det var likadant, han hade v.1.0.3 på sin.

Är det någon mer som märkt detta, eller kan någon testa?

Vi båda kör PC om det har någon betydelse...

PS. Jag är nybliven iPod ägare.DS

Ingen som kan testa om de har likadant?

Min iPod Classic 160 GB kraschar ocksa, fast konstant. Gar till precis som du beskrev, iPoden kraschar och startar om och man hor ett pip sen startar den om igen - tills batteriet tar slut.

Du menar att din gar att anvanda efter en krasch, sa att saga? Den fortsatter inte att starta om?

Mitt problem ar att jag ar i Indien nu och drygt tre manader framover och det ar riktigt storande att jag inte kan anvanda iPoden och heller inte fa en ny (eller vet nagon om jag kan det har?).

Ja, min går att använda igen så fort den startat om. Det är bara när "larmet går" som den kraschar, så du har nog något annat fel.

Du kanske ska testa en återställning till fabriksinställningar om du inte redan gjort det. Tänk bara på att allt du har på iPoden försvinner.

Felet känns igen

Jag har identiskt fel, Påminnelse får ipoden att starta om, mycket irriterande. Har du pratat med Apple och vad har de sagt i så fall?

1
Bevaka tråden