Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta macbook?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Fyllde år idag och jag fick en macbook av min far. När jag hade lekt med den i några timmar såg jag att dom har uppdaterat macbooken med bättre prestanda och den jag har är den äldre versionen. Kan jag gå till en apple affär och byta den mot den nya versionen?

Tacksam för svar.

Ursprungligen av SenatorN:

Hej!
Fyllde år idag och jag fick en macbook av min far. När jag hade lekt med den i några timmar såg jag att dom har uppdaterat macbooken med bättre prestanda och den jag har är den äldre versionen. Kan jag gå till en apple affär och byta den mot den nya versionen?
Tacksam för svar.

Om din far har köpt MacBooken via internet så har du en automatisk ångerrätt på 14 dagar som tvingar Apple att ta tillbaka produkten och betala tillbaka pengarna. Det kan du läsa om i distansavtalslagen.

Det du annars kan göra är att prata med butiken och se om ni kan komma överens om en deal. Jag tror inte att Apple kommer att byta ut produkten om den inte är köpt direkt från Apple Store eller i en av deras egna butiker (som inte finns i Sverige).

Ta kvittot och gå till butiken där den är köpt, eller, om den är köpt via internet, maila butiken i fråga.

1
Bevaka tråden