Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Låsa upp 16GB 1.1.3 i OSX?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan,

Var ett tag sedan jag hade iPhone men har köpt en 16GB för jag älskar titta på film när man åker iväg med buss/tåg.
Har läst om ZiPhone m.m men det finns så mycket omvägar att gå att man blir yr i bollen. Vilken lösning ska jag ta? Är det lättare i Windows? Och behöver jag tänka på något speciellt? Ska jag uppgradera till 1.1.4?

Kan tilläggas att jag kollat ett flertal tutorials men de visar lite olika så vill bara vara säker.

Tack på förhand!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-06 14:57

omvägar?
jag är helt blåst gällande upplåsningsmetoder, men körde ziphone och där var det ju bokstavligen en enda knapp du behöver trycka på så sköts resten per automatik. så om jag klarar det så..

Är det på detta sätt jag ska göra:

1. Restore till 1.1.4 i iTunes.
2. ZiPhone 2.5c - Advanced - Jailbreak & Activation
3. ZiPhone 2.3b - Unlock
Done.

Bootl. 4.6 ska man väl ha kvar så då gör man väl så här?
Något annat som ska göras?

Ursprungligen av Korall80:

Är det på detta sätt jag ska göra:

1. Restore till 1.1.4 i iTunes.
2. ZiPhone 2.5c - Advanced - Jailbreak & Activation
3. ZiPhone 2.3b - Unlock
Done.

Bootl. 4.6 ska man väl ha kvar så då gör man väl så här?
Något annat som ska göras?

För att ha kvar 4.6BL ska den metoden fungera. Glöm bara inte att sätta iPhonen i restoremode när du uppdaterar och före du kör ziphone.

  • Medlem
  • 2008-03-06 16:14
Ursprungligen av mackeswissman:

För att ha kvar 4.6BL ska den metoden fungera. Glöm bara inte att sätta iPhonen i restoremode när du uppdaterar och före du kör ziphone.

Ziphone sätter automatiskt din iphone i recovery mode. men i itunes måste man göra det om man vill restora ja.

mackeswissman

Ska jag göra så här:

1. Sätta den i docken inkopplad till datorn.
2. iTunes öppnas och kommer up en ruta om jag vill uppdatera (trycka ja/nej?).
3. Hålla inne Home + on/off knappen så jag kommer in i restore.

Eller hur ska man göra? Jag har glömt det mesta som du kanske märker :(, vill inte strula till det bara.

Sen en sak till:

När jag laddar ner ZiPhone 2.3b så står det att det är 2.2 i "Help"? Är det rätt jag har då?

Jag har problem nu.

Jag har kunnat låsa upp så comviq syns uppe i hörnet men när den går in i iTunes så står det att jag har fel på min iPhone eller att jag inte aktiverat den riktigt.
Hur gör ni när ni aktiverar? Ska man ha kort i?

Nu fungerade det! Man ska inte sätta den i recovery mode innan man kör 2.5c av ZiPhone.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-06 17:42
Ursprungligen av Korall80:

Nu fungerade det! Man ska inte sätta den i recovery mode innan man kör 2.5c av ZiPhone.

Det beror väl på om du gjorde do it all eller inte. Sen är det viktigt att låta iTunes hitta telefonen först innan man använder ziphone.

//Rob

Ursprungligen av Korall80:

Nu fungerade det! Man ska inte sätta den i recovery mode innan man kör 2.5c av ZiPhone.

sätter jag inte den i recovery mode så måste jag starta om ziphone, jobbigt

Jag har inget emot hårt jobb bara resultatet blir bra :).

1
Bevaka tråden