Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Har problem med att få mer än 2 GB att funka med Windows XP. Har provat att lägga til 3GB
och även PAE i boot.ini utan att lyckas. Det står fortfarande att jag bara har 2GB i ram. Jag har ju 5GB. Är det någon som har några tips?
Vet tyvärr ej vad som går fel för dig - 3GB borde lira enligt det lilla jag vet. Ett 32-bitars operativsystem har dock en maxgräns på 3GB internminne. Så vill du använda alla dina 5GB minne bör du titta på 64-bitars versionen av operativsystemet.
Nu har jag googlat ännu mer om detta och det verkar som det är någon slags kombination med Mac Pro och boot camp och 32-bitars Windows som gör detta. Fast ingen blir gladare än jag om jag har fel. Så posta gärna om du har en Mac Pro och har fått till mer minne än 2 GB i Windows XP 32-Bit.
För att mer än 2 gb raminne ska synas i vista så måste man ha 64 bitar fick min vista 64 version igår och installerade den via bootcamp och mina 6 gb minne syntes.
Windows XP kan vad jag vet endast känna av 2gb i taget. Det är därför helt onödigt att köpa en PC med mer än 2gb om man ska köra XP. Däremot Vista känner av mer än 2gb - och kräver det också
Och jag som bara har 32bits på min pc talade utav egen erfarenhet!
Men det är ju nice att man kan köra 4gb i 64bits! Går XP 64bits att köra på en MacBook, med x3100?
Det är ju det som är frågan. I inläggen ovan är det att det syftas på att XP 32-bits stödjer mer i ram. Vilket någon hävdade inte var fallet. Så ja, jag har samma problem som du.