Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Warcraft 3 på MacBook

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2008-03-05 19:58

Hej alla! Har lyckats leta fram mitt gamla warcraft 3: RoC och TFT! Det fungerar väldigt väl på min mac även om den fläktar på bra med sitt rosettaemulerande. Det är bara en sak som irriterar mig som jag undrar om ni kan hjälpa mig med: I spelet används ctrl på samma sätt som i windows till att gruppera enheter. Ctrlknappen sitter dock väldigt otympligt till för att göra just detta och äppleknappen är ett mycket mer självkart val som i alla andra applikationer för just detta. Går det att flytta vad ctrlknappen gör till äpplet i stället på något vis? (endast i wc3)

MvH Oskar

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-05 21:47
Ursprungligen av wosk:

Det fungerar väldigt väl på min mac även om den fläktar på bra med sitt rosettaemulerande.

Från och med version 1.20 är Warcraft 3 universal så grafiken flyter bättre och fläktarna håller sig lugnare

Senaste patchen (1.21b) finns här: http://us.blizzard.com/support/article.xml?articleId=21220

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-03-06 22:19

Hmm jag har senaste patchen (spelar ju på bnet) och det surrar ändå, så får väl anta att det är det klena grafikkortet som är boven i dramat och inte rosetta Tack ändå. Hoppas bara någon hittar någon lösning på hur man kan flytta ctrl..

1
Bevaka tråden